דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / שני ערוצים לתפיסת המציאות – מתוך תוכניתי ברדיו 103FM

שני ערוצים לתפיסת המציאות – מתוך תוכניתי ברדיו 103FM

אם השׂכל והרֵגשות שלנו היו מסודרים קצת אחרת, אז כל המציאות שמורגשת על ידינו היום הייתה נראית אחרת לגמרי. היינו יכולים לעבור דרך קירות שנראים לנו מוצקים…

הם היו הופכים פתאום לאווריריים, ומה שהיה אוורירי, להיפך, היה הופך למוצק. היו מתגלות תכונות בטבע שלא ידועות לנו היום כלל.

שאלה: האם אתה באמת יכול לעבור דרך קירות?

תשובתי: וודאי שלא. מדובר על כך שאדם שלומד את חכמת הקבלה, מגלה תופעות נסתרות של הטבע ורואה תמונת עולם שונה. הוא מתחיל לחיות בתוכה בנוסף לקיום הרגיל בעולם הזה. הוא נמצא בו זמנית בשני ערוצים של תפיסת המציאות. כאילו שבטלוויזיה שלנו יש שני ערוצים. הערוץ הראשון, זה מה שאנחנו תופסים דרך החושים הגופניים שלנו. והערוץ השני, זה מה שנתפס דרך החושים הרוחניים שלנו שנקראים כתר, חכמה, בינה, זעיר אנפין ומלכות. בדומה לחושים שיש לגוף שלנו: ראייה, שמיעה, ריח, טעם מישוש, כך גם יש לנו חמישה סוגים של הרגשות, השייכות לנשמה: כתר, חכמה, בינה, זעיר אנפין ומלכות.

שאלה: ומה אנחנו רואים בערוץ השני?

תשובתי: בערוץ השני אנחנו רואים עולם אחר, שבו קיימת רשת כוחות שמנהלת את העולם שלנו, כלומר את מה שמשודר בערוץ הראשון. אם אנחנו רוצים לגלות כיצד פועל העולם הזה, מה מניע אותו, אילו כוחות מנהלים אותו, היכן נמצאת נקודת הבקרה שלו, מאיפה יוצאות כל ההחלטות, אז כל זה נמצא בעולם הרוחני. חכמת הקבלה מלמדת אותנו כיצד להיכנס לתוכו, כדי באמת לקבל הזדמנות לנהל את המצב שלנו, את החיים שלנו. אז נתעורר מהחלום שבו היינו שרויים כל הזמן. כי אנחנו הרי נוכל להסתכל על עצמנו מהצד ולהבין באיזה חלום אנחנו נמצאים, אם לא נשיג את העולם העליון.

שאלה: אם אנחנו ישנים ולא רואים את החיים האמיתיים, אז למה אין כזה שעון מעורר שיעורר אותנו אליהם, בדומה לשעון המעורר שמעיר אותנו כל בוקר משינה?

תשובתי: ישנה כזאת התעוררות במקרה של מוות. המוות קוטע את החלום שלנו ואנחנו מפסיקים לחלום על החיים האלה. העולם אותו אנחנו רואים עכשיו, זהו העולם הנמוך ביותר מבין כל העולמות, אין יותר גרוע ממנו. אך הוא בכל זאת נותן לנו איזושהי תחושה של חיים, למרות שהיא מאוד מוגבלת ומטעה. אפשר לברר ולנתח את ההרגשה הזאת כדי לראות את ההטעיה שלה. בעזרת חכמת הקבלה אנחנו לומדים לסובב את החושים החדשים שלנו, כאילו שמסובבים כל אחד לכיוון אחר: נגד כיוון השעון או עם כיוון השעון. באופן כזה אנחנו יוצרים כל מיני צירופים ושילובים שלהם ואנחנו יכולים לראות צורות עולם אחרות, עולמות בדרגות שונות של תפיסת המציאות. לשם כך צריך רק ללמוד לנהל את הטבע שלנו, את הרצונות שלנו.

מתוך דו-שיח עם אמיר כהן, סמנכ"ל רדיו 103FM, מתוך התוכנית האחרונה שלי, 15.2.2015

לשמיעת התוכנית המלאה: לחצו כאן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest