דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שני סוגים של יחס כלפי הבורא

שני סוגים של יחס כלפי הבורא

להשגת הבורא יש חוקיות מדויקת והיא בשום אופן לא משתנה מאחד לשני. כל אדם, שרוצה להשיג את הבורא מתוך המצב הארצי שלנו, צריך לבצע פעולות מדויקות, ליצור בתוכו תכונות מסוימות, ואז הוא יתחיל לגלות את הבורא דרך 125 מדרגות של השגת העולמות.

אף אדם בעולם לא יצליח לשנות את התמונה הזו, את הרצף הזה, את התנאים, את הכללים  את העקביות הזאת, את התנאים והכללים האלה לאורך כל ההיסטוריה. הם תמיד יהיו זהים לכולם. ההרגשות שלנו הן סובייקטיביות. השגת הרגשות זהה לחלוטין, אובייקטיבית והיא נובעת מתוך התנגדות כללית בין האור לכלי (הרצון).

הבריאה נקראת רצון והרצון כל פעם חדש ומשתנה כתוצאה מהשפעות שלנו והשפעתו של הבורא מלמעלה. כאן צריך להבדיל בין שני סוגים של יחס לבורא. מצד אחד, זה היחס כלפי הבורא עצמו, ומצד שני, כלפי מה שנובע ממנו. לגבי היחס לבורא אנחנו לא יכולים לומר כלום, פרט לכך שהוא המקור ולא יותר מזה.

–        מקור של מה? של טוב או של רע?

–        לא יודע.

–        אבל עכשיו אתה מרגיש טוב?

–        כן, טוב.

–        ויכול להרגיש רע?

–        כן, יכול.

–        כלומר המקור משתנה?

המקובלים אומרים לנו שלא, המקור לא משתנה. באופן קבוע יורדת ממנו אליך השפעה חלוטה, מה שנקרא האור העליון. אבל אתה עם התכונות שלך נמצא כל פעם במצב מסוים כלפי ההשפעה של הבורא ולכן מרגיש את ההשפעות שלו באופן שונה.

בעיקרון אנחנו מדברים על המצבים שלנו ולא על המצב של הבורא. לכן האדם צריך להבין, שכאשר הוא אומר: "הבורא רע", "הבורא טוב", "משפיע עליי כך או אחרת", לא הבורא הוא זה שמשתנה, אלא האדם עצמו, אבל לנו נדמה שהבורא הוא זה שמשתנה.

מתוך שיעור וירטואלי, 8.12.2019

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest