דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / שניים-עשר שבטי ישראל

שניים-עשר שבטי ישראל

"וידבר ה' אל משה במדבר סיני באהל מועד באחד לחדש השני בשנה השנית לצאתם מארץ מצרים לאמר: שאו את ראש כל עדת בני ישראל למשפחתם לבית אבתם במספר שמות כל זכר לגלגלתם: מבן עשרים שנה ומעלה כל יצא צבא בישראל תפקדו אתם לצבאתם אתה ואהרן" (במדבר, א', א'-ג').

"וידבר ה' אל משה במדבר סיני", מסמל שאנחנו מתחילים להסתכל על כל מה שמתרחש דרך מצב של "משה" שבנו.

שאלה: מה מסמל "שאו את ראש כל עדת בני ישראל"?

תשובתי: שאו את ראש, מסמל להשיג באופן מלא את המבנה של הנשמה בשלב הנוכחי. כי אנחנו בעיקרון בונים מחדש את אותה הנשמה הכללית שהתגלתה לאדם ואחר כך נשברה. הבנייה המחודשת צריכה להתממש לפי שלבים מסוימים. לכל גוש חייב להיות ייעוד קונקרטי משלו וקשרים מדויקים עם האחרים.

באיזה אופן זה נעשה? הנשמה הכללית מורכבת מחמישה חלקים: כתר ועוד ארבעה חלקים שמסומנים באותיות: י' – ה' – ו' – ה'. חלק האפס (כתר), לא ניתן לחלוקה, הוא כמו נקודה שממנה נובע הכול. וכל אחד מארבעת החלקים הבאים מתחלק לשלושה קווים כל אחד: קו ימין, קו שמאל וקו אמצעי. שלושת הקווים שמוכפלים בארבעת החלקים, יוצרים שניים-עשר שבטים.

באופן כזה נעשה החישוב של כל שבט: האם כולנו יחד הגענו למצב של "הליכה במדבר"? זה אומר שעשינו כל מה שרק אפשר, אספנו הכול מעל לתכונה של השפעה חלוטה, לכן אין לנו שום דבר, כל אחד מאיתנו הוא אף אחד ושום דבר, אנחנו במדבר. דווקא על פני האסיפה הזאת נעשית הבדיקה של בניית הנשמה הכללית, כלומר עוצמה של כל חולייה מתוך השניים-עשר. זה נקרא "שאו את ראש" (חישוב) וזה נובע משניים-עשר בני יעקב.

אנחנו בודקים את המבנה של כל הנשמה, בפרט אסיפה כללית של בני אדם (בעצם אלה לא בני אדם, אלא ההשתוקקות שלהם לבורא), עד כמה כל אחד מהם מבטל את ה"אני" שלו, עד כמה הוא מקושר עם האחרים וכולם יחד יוצרים מערכת אחת יחידה.

אבל מהי העוצמה של המערכת הזאת? באיזו מידה החלקים חכמה, בינה, חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד ומלכות מקושרים בצורה נכונה ביניהם ופועלים בהדדיות ובהרמוניה? זוהי בדיקת מצבה של הנשמה הכללית.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 17.12.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest