שנה טובה! 

התקופה שחלה בין ראש השנה ועד יום כיפור נקראת הימים הנוראים. אבל למעשה הכול תלוי בהרגשה שלנו. אפילו ימי האבל הנוראיים ביותר, כמו ט' באב, שמסמלים אירועים טראגיים, שהתרחשו בהיסטוריה של העם היהודי בעבר, ייהפכו בעתיד לימים הטובים ביותר.

 הכול תלוי ביחס שלנו, איך האדם חי, מה האדם מרגיש. אם הוא חי בעבר, כפי שרבים עושים, מפני שאינם יודעים דבר על העתיד, אז עבורו אלה ימים נוראים. אבל חכמת הקבלה, שכולה עם הפנים לעתיד, מספרת על הימים הללו, כעל הימים הנפלאים והטובים ביותר. ראש השנה, זו התחלה של שינויים טובים, והתקופה של חרטה וסליחות שקודמים לראש השנה, דרושה לנו לצורך הכרה של הטבע הרע שלנו, שאותו אנחנו חייבים לתקן. מגיע הזמן המתאים ביותר לתיקון שהודות לו אנחנו מגיעים לטוב.

אחרי ראש השנה מגיע יום כיפור, שבו האדם דן את עצמו ומברר כיצד הוא יכול להשיג את מדרגת הבורא, את המצב של הכוח העליון, שאין יותר טוב ממנו. הוא בודק, מה עליו לתקן כדי להשיג את המצב המתוקן והנעלה הזה. כתוצאה מכך מגיע חג הסוכות. לאחר כל הבירורים והבקשה לתיקון, אנחנו מתחילים לבנות את הנשמה. חג הסוכות מסמל את הנשמה הכללית של אדם הראשון, שאנחנו חלקים ממנה.

אם אנחנו מתאספים יחד תחת גג הסוכה, תחת כיסוי אחד, בכך שאנחנו מכסים את כל הפשעים והחטאים באהבה, אז אנחנו מגלים את "שמחת תורה". אנחנו  מתחברים עד כדי כך שהאור העליון ממלא אותנו, אור שנקרא "תורה" שמביאה לתיקון.

הימים האלה נקראים נוראים אבל הנורא שבהם נובע מתוך גדלותם. כמו שנאמר על הבורא, שהוא "גדול ונורא", אבל לא מתוך איום, אלא מתוך הכנעה והרכנת ראש בפני הגדלות והגובה שלו.

לפני ראש השנה נהוג לאחל "שנה טובה" ו"חתימה טובה" בספר החיים זה לזה. אבל העיקר עלינו להבין, שאם אנחנו מתאחדים, בכך שאנו מכסים את כל החטאים והפשעים באהבה, אז השנה הזאת באמת תהיה טובה עבורנו. חיבור כזה צריך להשיג לא פעם בשנה לפני החג, אלא כל יום, כך הופכים להיות קרובים נפשית זה לזה. עד שנרגיש כזאת קרבה לבבית, כאילו שהפכנו להיות כאיש אחד בלב אחד.

אז, נרגיש את הכוח העליון, את הטבע הכללי, שממלא את הלב הכללי המשותף שלנו. כל זה באמת יהיה שנה חדשה טובה.

מתוך התוכנית "עולם, חגים יהודים, 26.09.2019"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest