דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / שנאת חינם – ל"ג בעומר

שנאת חינם – ל"ג בעומר

שאלה: שמעתי שבל"ג בעומר היה את העניין עם תלמידי רבי עקיבא, שלא התנהגו יפה זה לזה ומתו במגיפה. ואני מרגישה שגם בחיים הפרטיים שלי וגם באופן כללי בחיים בישראל, זה לא כל כך שונה ממה שהיה אז. יש המון המון שנאה, והמון המון חוסר כבוד. נראה שכאילו אנחנו אוהבים את הסגנון הזה של החיים בתוך ההישרדות, בתוך המלחמה, לאכול אחד את השני. האם אפשר לעשות משהו בכזאת סיטואציה? נראה שזה כאילו נעשה יותר ויותר גרוע מפעם לפעם.

תשובתי: נכון, כי אנחנו מתקדמים. כל האנושות מתקדמת באגו שלה, שבוער מרגע לרגע יותר ויותר. כולנו קשורים זה לזה, מצד אחד. מצד שני, האגו בעצמו גדל יותר ויותר. אנחנו רואים כמה אנחנו מתרחקים זה מזה, איננו יכולים לסבול כבר לחיות בדירה אחת, הילדים בורחים מהבית, אנשים מתגרשים, מתרחקים. אנחנו כבר לא יכולים לדבר אחד עם השני, רק דרך הטלפון, ההודעות והמיילים. זאת אומרת, טוב שיש לנו כלים כאלו, כי אחרת אנחנו בכלל לא היינו מתקשרים אחד עם השני.

ואז באה חכמת הקבלה ומסבירה לנו איך אנחנו בעצם יכולים להמשיך. ולהמשיך אנחנו נצטרך, בכל מקרה נצטרך כולנו לתקן את הטבע שלנו על ידי אותו המאור המחזיר למוטב שנמצא בטבע. אבל יש לנו בעיה, אנחנו חיים בעולם שמגולה בו בינתיים רק כוח הרע, "בראתי יצר רע". אפילו אם אני עושה משהו טוב, זה בתנאי שאני אקבל מזה משהו בתמורה. והכוח הטוב של לעשות טוב לזולת ללא סיבה וכוונה להנאה עצמית, אינו נמצא, הוא נסתר בטבע ואנחנו צריכים לעורר אותו. אז נוכל לאזן את שני הכוחות הללו, הכוח האגואיסטי וכוח הטוב, זה מול זה.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 3.5.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest