דף הבית / המשבר ופתרונו / שנאת זרים, שאיפה לשמירה עצמית?

שנאת זרים, שאיפה לשמירה עצמית?

דעה: ביסודה של שנאת זרים (קְסֵנוֹפוֹבִיָה, חוסר סובלנות כלפי אנשים עם צבע עור שונה, משקל יתר, קומה נמוכה ותכונות ייחודיות אחרות) נמצאים מנגנוני הגנה של הגוף ממגע עם נשאי זיהומים. זהו סוג של התנהגות הגנתית, התרחקות מכל מיני מחלות אפשריות, סכנות, מכל מה שלא בגדר ה"נורמה".

זוהי אסטרטגיה לא מודעת שלא במטרה לפגוע באחר, אלא להגן על עצמנו. את כל ההתגלויות החריגות אנחנו שלא במודע תופסים כ"מסוכנות" ושואפים להתרחק מהן. הצד השני של השאיפה לשמירה עצמית הם חוסר סובלנות ואפליה. כמה שלא ננסה להסתיר את ההשתוממות, הגועל, המבוכה שלנו בזמן פגישה עם בני אדם שנבדלים מאיתנו, הרגשות והתגובות הללו אינן נעלמות מהעין.

בהיותם בלתי מודעים ובלתי נשלטים, הם יכולים להצטבר ולצמוח למימדים עצומים ולהביא קהילות שלמות לקסנופוביה (שנאת זרים) ולאלימות ביחס לזרים. טמונה בנו נטייה לאפליה ולגינוי, אבל אנחנו מסוגלים למצוא שיטות לשיתוף פעולה הדדי עם מציאות ותרבות שונה.

תגובתי: על הכול ניתן להתגבר, חוץ מאנטישמיות, משום שהיא נובעת מניגודיות בין הכוחות "לקבל" ו"להשפיע". הנשאים של הכוחות הללו מנוגדים לפי טבעם. יהודים לפי טבעם שייכים לכוח ה"השפעה" ושאר אומות העולם שייכים לכוח ה"קבלה".

זאת הסיבה לשנאה, הדחייה, הרגשת הזרות, שלא ניתן למנוע אותן ולא לתקנן. התיקון בהיפוך הפעולה הוא, שהיהודים יממשו את שורש ההשפעה שלהם (אהבת הזולת), ואומות העולם יקבלו מהיהודים את השיטה הזאת וגם כן ישיגו את התכונה הזאת. רק במקרה כזה כולם מתמזגים עם הבורא.

ידיעות קודמות בנושא:
הדעות הקדומות ה"בהמיות" שלנו…
מבט לא רגשי, אלא שיטתי על האנטישמיות
רוח רפאים אנטישמית משוטטת בעולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest