דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / שנאת העולם כלפי היהודים

שנאת העולם כלפי היהודים

שאלה: מדוע לאורך ההיסטוריה היהודים תמיד נלחמו מעטים מול רבים?

תשובתי: היהודים לא קיימים כעם, כך אומרים השונאים שלנו והם צודקים. בתורה מסופר שעם ישראל לא נספר בין העמים, כי שבעים אומות העולם, כל אחת בטבע ובאגו המיוחד, לה מבינות זו את זו, ואילו עם ישראל לא נספר ביניהן ולא נחשב עם. אף אחד לא מבין כיצד הקבוצה הזו עדיין קיימת. מצד אחד, זהו עם נצחי, ומצד שני אין דרך לשנות את גורלו, הוא כביכול נולד וקיים רק כדי שישנאו אותו.

שאלה: האם היהודים מסכימים עם האנטישמיות?

תשובתי: היהודים מבינים שאין פתרון ועליהם להמשיך להתקיים ככל שניתן. מדינת ישראל וצה"ל יגנו עלינו, אבל איך ועד מתי, הם לא יודעים. ישנן תקופות של רוגע, אך השנאה תמיד מתעוררת שוב.

שאלה: האם איבדנו את רוח העם היהודי שהייתה בתקופת השואה?

תשובתי: בשואה זה היה בלית ברירה, הייסורים, הבעיות, הצרות, היום אנחנו בורחים למדינות זרות כדי לשפר את תנאי המחייה וזה משפיע על הקיום שלנו, אנחנו משלמים כדי להמשיך לחיות. היהודים הם עם מפותח, ואומות העולם משתמשות בו כדי להתפתח, אנחנו משלמים כדי שיאפשרו לנו להמשיך ולהתקיים. לטענת המקובלים, הסיבה לשנאה נובעת מההתנהגות שלנו עם ישראל חייב להביא לאומות העולם את הקשר עם הכוח העליון, ולהסביר לכולם באיזו דרך עלינו להתקיים, "כאיש אחד בלב אחד", באהבת אחים. אבל כרגע אף אחד עדיין לא מקשיב למקובלים.

מתוך ישיבת כתבים, 18.4.2023

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest