דף הבית / אהבה / שנאה, זה העדר של אהבה

שנאה, זה העדר של אהבה

שאלה: בסיפור על איוב משתקפת המהות של הייסורים האנושיים. כאשר נופלת עליו שורה של אסונות חסרי תקנה, הבורא אומר לאיוב: "איפה היית, כאשר יצרתי את הארץ?". מה מסמלת השאלה הזאת?

תשובתי: תרגיש, שאתה אדם, שאתה גדול מכולם, ואחר כך אתה חייב לקחת את ההתפתחות בידיים שלך, לנהל את העולם. איוב פשוט לא רוצה להסתכל על שום דבר חוץ ממה שיש לו. לכן, ודאי שהוא ממשיך לסבול.

שאלה: יוצא, שהבורא אומר לאיוב: "אתה לא מבין באיזה אופן מנוהל הטבע, אז איך אתה יכול להבין מה קרה לך?". מה האדם צריך ללמוד: את הבורא, את השטן (היצר הרע), או את שניהם?

תשובתי: זה אותו הדבר: שתי צורות הפוכות של כוח אחד שפועל בעולם. בעולם פועל רק כוח האהבה, לכן כל הטבע מקושר, טוב והרמוני, חוץ מתחום קטן שנקרא "הטבע האנושי".

הכוח הזה נעדר אצלנו בכוונה, כדי שאנחנו בעצמנו, במודע, על ידי הכוחות והפעולות שלנו, ניצור אותו בינינו. אז אנחנו נהיה דומים לבורא, דומים לכל הטבע וניקרֵא "אדם".

שאלה: ומה יקרה עם השטן? האם הוא ייעלם?

תשובתי: הוא לא קיים! היצר הרע, כלומר השנאה, מתגלה בנו מחוסר אהבה. לשנאה אין קיום עצמי, זה העדר של אהבה, של חיבור, של שיתוף פעולה, של ערבות. אם אנחנו נמלא את המקום הזה, אז יהיה רק טוב. על זה מדבר הסיפור של איוב.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 188, 28.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
להודות על הייסורים, יותר מאשר על הטוב?
בכל אחד מאיתנו יושב איוב טיפש
להפוך את כל הרע לטוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest