דף הבית / אקטואליה / שנאה ברשת? לא ראינו, לא שמענו

שנאה ברשת? לא ראינו, לא שמענו

מחקר חדש של ארגון בריטי-אמריקאי בשם "המרכז למלחמה בשנאה בעולם הדיגיטלי" מאשים את חמש הרשתות החברתיות הגדולות – פייסבוק, טוויטר, טיקטוק, אינסטגרם ויוטיוב – בהתעלמות מ-84 אחוז מהדיווחים שהוגשו להן בנוגע לפוסטים אנטישמיים.

אלא שיוצרי המחקר הפכו הכול מהרגליים לראש. אף פעם הרשתות האלו לא ניסו לטפל בפרסומים אנטישמיים. להיפך, הפרסומים האלה טובים להם, הם מחממים את הקהל. הכתבות האנטישמיות זוכות לדיווחים, יוצרות סביבן תנועה ערה של ויכוחים, תגובת שרשרת של התעניינות ציבורית. לכן התכנים האנטישמיים קיבלו "לֶסֶה-פָּסֶה" – תעודת מעבר חופשי, וכל אחד יכול להיכנס ולכתוב מה שהוא רוצה: להטיף לאנטישמיות ולנהל דו-שיח גזעני.
בסופו של דבר הפוסטים האנטישמיים בכלל לא רעים לנו. הם פועלים לטובתנו, כוח עזר כנגדנו. האנטישמים עוזרים לציונים. אני יכול להעיד על עצמי שאם לא הייתי מרגיש את הכפור האנטישמי נושף לי אדי שנאה ברוסיה, לא הייתי עולה לישראל. לכן אני מודה לאנטישמים. אני חייב להם.
הייתי סטודנט צעיר ומדען מתחיל כשנכנסתי לעבוד במכון לרפואה, ולא יכולתי להתקדם לשום מקום מעצם היותי יהודי. בכל פעם ששכחתי את זהותי, דאגו להזכיר לי אותה ולהגיד ישר בפרצוף: "זה לא בשבילך! אנחנו לא יכולים לתת לך רשות לעבוד במעבדה הזאת כי היא סודית". ככה הם לימדו אותי בהתמדה שרוסיה היא לא המקום שלי, ודחפו אותי לעלות לאדמת ישראל.
הרשתות החברתיות הן זירה מעולה להתפתחות. לא בהן, אלא בעזרתן. במקום להילחם כמו דון קישוט באנטישמיות ברשתות החברתיות ולהיאבק לתקן את מה שאין לו כל תקנה, עלינו לקבל את הדחיפה האנטישמית כמתנה שדוחפת אותנו להתעורר להיות כמו שהיהודים צריכים להיות.
אנחנו צריכים לזכור שאנחנו לא נמצאים בנקודת חולשה. להיפך, אנחנו החזקים מכולם, כי האמת נמצאת אצלנו. אנחנו רק צריכים להוציא אותה לאור ולהעביר אותה הלאה לכל המין האנושי.
בתקופות קדומות הבאנו לכל האנושות חוקי חברה רוחניים שמהם כל אומות העולם שאבו לרווחתן, ולמעמד הזה עלינו לחזור ולשאוף. אם נחזיק בעקרונות האומה הישראלית המקוריים, אלו המבוססים על חוקי הכוח העליון, כללים של חיבור מושכל בין אנשים מעל לאגואיזם האינסטינקטיבי, כמו: "על כל פשעים תכסה אהבה", "ואהבת לרעך כמוך", "איש את רעהו יעזורו" ועוד – אז שוב תהיה בידינו חכמת הקשר, חכמת הקבלה, שהיא התרופה לחברה החולה בכללה.
אבל אם נתעקש להחזיק בקרעי רעיונות מעורבים של קומוניזם, סוציאליזם, מרקסיזם ושאר איזמים, שאין בכוחם להרים את האנושות מעל לאגואיזם הטבוע בה, אז נמשיך לבלבל ולהתבלבל ולהיסחף הרחק ממקורנו. אנחנו צריכים להביא אהבה לעולם – לא אהבה זרה שאין לה שורשים, לא אהבה של פסטיבלים ומפגני ראווה, אלא אהבה שבלב, של התגברות על יצר הרע.
הכוח העליון שעומד מאחורי כל מקרי המציאות עומד גם מאחורי האנטישמיות ברשתות, לכן אין לנו מה לפנות ישירות לכותבים, גם לא להתפעל מהמנאצים או מהתכנים הפוגעניים. אנחנו צריכים להתפעל מהכוח הפועל במציאות, לקחת את עיקרי פנימיות היהדות, ולהתחיל להציג אותם לפני העולם, להכיר אותם לכולם. כשהאוצר הזה יהיה נחלת הכלל ויעמוד לרשותו, תיפסק האנטישמיות ברשת.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest