שמש שמאירה תמיד

הרב דר' מיכאל לייטמן

בחכמת הקבלה מדובר רק על הרצון, על האור אין ממש מה להגיד. הוא קבוע, נמצא במנוחה מוחלטת, רק משפיע, קיימת אצלו רק תכונה אחת – השפעה. אתה רוצה לקבל ממנו? – תפעל בהידמות והשתוות אליו. האור אינו משתנה. על ידי הרצון שלך אתה מזמין את פעולתו והשפעתו. הוא דומה למקור אנרגיה. אני יכול להתקרב אליו, ויכול להתרחק, לגשת מצד אחד או מצד אחר.

כמו השמש כך גם האור, מתחתיו אפשר להישרף, ואפשר לנצלו לטובה. כמו השמש, האור קבוע לחלוטין. אתה יכול להתפלל אליו, יכול לצעוק עליו, הוא לא ישתנה. כל השינויים הם בך, אם אתה צועק או מודה. בהתאם לשינויים שלך, אתה מקבל תוצאות מהשפעתו. האור אינו משתנה. אתה מגלה שׂדה קבוע חסר תנועה. אתה מגלה עד כמה במידת השינויים שלך, אתה מרגיש אותו כל פעם שונה. אך זה אתה מרגיש אותו שונה, והוא בעצמו אינו משתנה.

האור, כמו השמש, אף פעם אינה מפסיקה להאיר. אתה יכול לנצל את האנרגיה שלו איך שאתה רוצה, לחמם/לקרר וכולי, והאנרגיה עצמה היא ללא צורה, את הצורה אתה קובע. כך גם הבורא – טוב ומטיב ורע וטוב – לכולם, לכל מי שירצה. האם גם בתור רע הוא עושה טוב? – כן. רק במידה שהם מנוגדים (הפוכים) לבורא לפי התכונות, אז במידת הניגודיות אליו, מקבלים במקום טוב והנאה מכות, וזה עוזר להם לתפוס את הרע של האגואיזם ובהדרגה משנה אותם. אך יותר טוב לקחת ספר הדרכה לשימוש וניצול האור – חכמת הקבלה, ולפיו לשנות את עצמך לפיו בהדרגה, במהירות ובקלות.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "שישים ריבוא נשמות", 20.09.2010

ידיעות קודמות בנושא:
גרגר של אור – מה מסתתר בו?
טוב ומיטיב
תפתחו דרך לאור!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest