דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שמחת ההשפעה, שההסתרה נסוגה מפניה

שמחת ההשפעה, שההסתרה נסוגה מפניה

קטע מתוך המאמר "מהו, שראשי תיבות אלול "אני לדודי ודודי לי" מרמזת בעבודה", ספר "שמעתי":

"אי אפשר לזכות לבחינת גילוי, מטרם שהאדם מקבל את בחינת אחוריים, שהיא בחינת הסתרת פנים, ולומר שאצלו זהו חשוב כמו גילוי פנים, היינו שיהיה בבחינת השמחה, כאילו הוא כבר זכה לבחינת גילוי פנים… כלומר, בזמן שהאדם בא לידי מצב, שאין לו שום סמיכה, אז נעשה המצב שלו שחור, שהיא בחינה היותר תחתון שבעולם העליון, ומזה נעשה בחינת כתר לתחתון, שכלי דכתר הוא כלי דהשפעה. כי הבחינת התחתונה שבעליון היא מלכות, שאין לה מעצמה ולא כלום. ורק בצורה כזו נקרא מלכות. היינו, שאם מקבל עליו המלכות שמים, שהיא בבחינת שאין לה כלום, בשמחה, נעשה מזה אח"כ בחינת כתר, שהיא כלי דהשפעה וכלי זכה ביותר. כלומר, שזה שקבל בחינת מלכות בבחינת השחרית, נעשה אח"כ בחינת כלי דכתר, שהוא כלי דהשפעה."

צריכים לעבוד קשה, בכל מה שאפשר, כמו שכתוב: "כל מה שבכוחך לעשות עשה", עד שמגיעים למצב, שה"אחוריים" של הבורא וה"פנים" נעשים חשובים במידה שווה. כלומר, גם בהסתרה וגם בגילוי אתה תראה את עבודת הבורא עליך. ואם אתה רוצה לעבוד שיהיה נחת רוח לבורא ולא לעצמך, אז אתה מקבל בשמחה גם את ההסתרה ("אחוריים") וגם את הגילוי ("פנים") בשמחה.

לא יהיה עבורך שום הבדל בין האור והחושך. ההבדל ביניהם מורגש רק ברצון לקבל המקולקל, אבל ברצון המתוקן הם שווים. ולכן נעלמים לך כל ההרהורים בהשגחה הטובה של העולם על ידי הבורא. כל המצבים של הסתרת הפנים של הבורא, נעשים בשבילך חשובים ורצויים במידה שווה, כמו גם הגילוי שלו.

ואז אתה מגיע למצב שאין יותר הסתרה! כי הכול נקבע לפי התפיסה שלך כלפי האדם המקבל. בינתיים אתה מסתיר מעצמך על ידי הרצון לקבל שלך את הפעולות של הבורא כטוב ומטיב, ובמקום טוב רואה הכול כשחור ורע. וכשאתה מתקן את עצמך, אתה מגלה שהכול כבר מלכתחילה היה טוב ומתוקן ונדרש רק להפוך את קביעת המצב שלך, את התפיסה שלך.

כך אתה מגיע לזה, שדווקא ה"מלכות" שלך, עם כל העביות שלך, מגיעה להשפעה גדולה ל"כתר", בזה שהופכת את כל כוח הקבלה (העביות) שלה להשפעה (לזכות). זה לא סתם שינוי מקבלה להשפעה, מלקבל רע ללקבל טוב. צריך שאתה, עם כל החומר האגואיסטי שלך, תשתתף בגילוי הטוב, בכך שאתה מזכך אותו בכזאת מידה, כדי להרגיש בו אור והשפעה כטוב, במקום האגו לסובב אותו להשפעה.

בזה אתה תורם את התרומה העצמית שלך, משתתף ובונה בעצמך את הגילוי. דווקא על ידי העביות של הרצון לקבל שלך אתה מגדיל את ההשפעה של הבורא, בכך שמגדיל אותה מניצוץ קטן של אור ומנקודת רצון קטנה, עד למידה של אין סוף.

מתוך ההכנה לשיעור, 08.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תחת שליטת ההסתרה
ללא הסתרה לא ניתן להשיג שלמות
בחושך כמו באור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest