דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / שלוש שעות, וכל החיים

שלוש שעות, וכל החיים

laitman_2010-11-23_8284-70.jpg

שאלה: היכן אני צריך לרכז את המאמצים העיקריים? בזמן קריאת ספר הזוהר או לפני השיעור?

תשובתי: לפני השיעור חייבת להיות הכנה: "מה אני עושה? בשביל מה אני חי? איזו מטרה אני משׂיג? בשביל מה?". ההכנה הכללית הזאת, במהלכה האדם צריך להתקרב בהדרגה מתוך מצבו הנוכחי, בניתוק מרוחניות, למוכנות להיכנס עכשיו לרוחניות. ואז מתחיל השיעור.

בשיעור הוא כבר נמצא בתוך המערכת. מה יקרה במצב האידיאלי? – יהיו לי כאלה רצונות פנימיים, שבזמן קריאת ספר הזוהר אני אבצע פעולות עם האורות והרצונות, המתוארים בו. הרי הזוהר הוא ספר הוראות. תורה, זה מלשון הוראה. אחרת בשביל מה אני צריך את הטקסטים האלה? בשביל מה הזוהר צריך להיות מורכב משניים עשר כרכים? וזה רק חלק קטן שהגיע עד אלינו מכל ספר הזוהר שנכתב על ידי מחבריו, קבוצתו של רבי שמעון.

בשביל מה בכלל המקובלים כתבו כל כך הרבה ספרים? האם לא היה מספיק לי דף אחד, אם אני צריך לקרוא אותו בתור "תכונה נפלאה", "השפעתו המיוחדת של האור", "סגולה"? אבל לא. אלה הן הוראות. בהמשך, כש"נשמת האדם תלמדנו", אני פותח את הספר, ובהתאם אליו עובד עם הרצונות שלי, מתקן את היחס שלי. אז הספר משמש לי כמדריך לפעולה, המתאר לי בכל הפרטים את העבודה עם כל מערכת הנשמות.

ובינתיים, בזמן קריאת הזוהר, אני צריך להשקיע את כל המאמצים, כדי לתאר לעצמי את המערכת הזאת שצריכה עכשיו להתגלות לי, מערכת השפעה ואהבה, קשר בין כל החלקים שלה. אני רוצה לגלות אותה! לגלות פירושו, שאני צריך להתייחס אליה באותה השפעה ואהבה.

השיעור נמשך שלוש שעות, וזה מספיק, ובמשך כל שאר שעות היממה אתה צריך להימצא ברוח של השיעור, להמשיך אותו, ליישׂם אותו. דווקא בקשר עם כל העולם, כשאתה נמצא בחברה, בין אנשים רגילים, למרות כל ההפרעות וההשתתפות שלי יחד איתם בעסקים ופעולות גשמיות, אני צריך להמשיך להישאר באותה הכוונה, בכך שאני מחבר את שני העולמות.

זו עבודה. מכאן אתה תקבל הפרעות, תוספת עביות/עובי של הרצון, שעל הבסיס שלהן אחר כך יבוא אור ויתקן אותן, כלומר ייתן לך כוח להתעלות מעליהן. כך אתה בונה בהדרגה את העוצמה של הכלי/הרצון שלך, עד שתוכל לגלות בו את המציאות הרוחנית. ואז מתוך הטקסט של הזוהר נהיה לך ברור מה לעשות, ואתה מתחיל לראות דרך העולם ודרך הספר את מערכת הנשמות הכללית, וכמו כן את העולם הזה כחלק חיצוני של אותה המערכת.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 18.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
העיקר היא ההכנה
שיעור לכל היום
כל היום – למען שעה אחת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest