דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / שלושת ימי קליטת הזרע

שלושת ימי קליטת הזרע

שאלה: מה הם "שלושת ימי קליטת הזרע"?

תשובתי: שלושה ימים, אלו הם קווים ימין, שמאל ואמצע. במשך שלושה ימים טיפת הזרע מתחזקת ברחם, כלומר מושג קשר, מגע מינימלי, נקודתי בין פרצוף תחתון לפרצוף עליון. הפרצוף התחתון מהווה בסך הכול נקודה, מאחר והקווים ימין, אמצע ושמאל יוצרים בסופו של דבר נקודה אחת הנדבקת לפרצוף העליון, למערכת העליונה, ל"אימא". תהליך זה נקרא "קליטת זרע ברחם אִמו". כלומר החלק התחתון של הפרצוף העליון אשר נקרא "אח"פ" (אוזן, חוטם, פה) מתחבר עם החלק העליון של הפרצוף התחתון אשר נקרא "גלגלתא ועיניים". כמו כן, מספיק שמהפרצוף התחתון תתבסס ותתחזק רק טיפה אחת, נקודה אחת בפרצוף העליון, שהוא כלי שלם, כדי שהוא יתחיל לעבוד לטובת הטיפה שנאחזה בו.

הפרצוף העליון מורכב מ"גלגלתא ועיניים" (כתר וחכמה) ו"אח"פ" (בינה, זעיר אנפין ומלכות). "אח"פ" נקרא "רחם של אימא" והפרצוף התחתון הבא מהווה רק נקודה, מאחר ושלושת הנקודות: ימין, שמאל ואמצע מתחברות יחד לאחת. הנקודה הזאת, בהתאם לתכונותיה, מוכנה לבטל את עצמה ובאופן כזה להתקיים בפרצוף העליון. זוהי טיפת הזרע, כלומר העוּבר העתידי.

התבססותם של שלושת הנקודות האלה, אלו שלושת הימים הראשונים. לאחר מכן ה"אח"פ" מתחיל להתפתח, כלומר התחתון מתחיל לדרוש מהחלק העליון של הפרצוף, מ"גלגלתא ועיניים" שמקושר עם הפרצוף הבא שנקרא "בורא". במילים אחרות, החלק הנשי, התחתון, מבקש מהחלק הזכרי להתקשר עם הבורא. כל החלקים עובדים בכוונה על מנת להשפיע. גם העוּבר רוצה להתפתח כדי להשפיע, להידבק לעליון ובהמשך להשתתף בהתפתחות של התחתונים. אף אחד אינו עובד עם הרצון שלו, אלא כולם עובדים לטובת אחרים, עובדים עם הרצון של האחר. לאחר מכן, בפרצוף מתחילה ההתפתחות: שלושה חודשים, שלושה חודשים ועוד שלושה חודשים,  מה שנקרא "מדורים" שבתוכם מתפתח העוּבר. לאחר שהפרצוף מסיים את התפתחותו המלאה, הרחם מתחיל להתכווץ, כלומר הפרצוף העליון, מתחיל לדחוף מתוכו החוצה באופן מכוון, את התחתון שהתפתח בתוכו והתחתון יוצא החוצה.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 24.4.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest