דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / שלושת המדרגות במערכת העברת האור

שלושת המדרגות במערכת העברת האור

laitman_2010-11-23_8284.jpg

שאלה: אם העם היהודי עדיין לא מוכן לאיחוד, כיצד תבוא הגאולה לעולם?

תשובה: אנחנו מתחילים מעצמנו. האור העליון פועל דרך "בני ברוך" שנמצאים בתוך עם ישראל, ועם ישראל נמצא בתוך אומות העולם. כל התיקונים נעשים על ידי המאור. האור יכול לפעול רק בתנאי שיש משהו מתאים לו.

לכן, אם אנחנו מגיעים לאיחוד, האור נמצא בנו. הוא אפילו לא מגיע מלמעלה, הוא פשוט נמצא בכל מקום, והוא מתגלה בנו בזכות השתוות הצורה.

על ידי הפעולות שלנו אנחנו קשורים לעם ישראל, ובזה אנחנו מעבירים לו את האור. ואחר כך, מפני שעם ישראל קשור לכל אומות העולם ומשפיע עליהם, אז האור העליון עובר גם אליהם.

לכן, קודם כל, אנחנו, "בני ברוך", חייבים להיות מאוחדים. אז השתוות הצורה עם האור העליון מאפשרת לנו מגע עימו.

בינינו לבין עם ישראל לא חייב להיות ייחוד כזה, כי אנחנו משפיעים עליהם כבר מתוך הכלים שלנו, ודרך הכלים שלנו הם מקבלים את האור. לכן, חייבת להיות כאן רק מידת קשר מסוימת, הסכמה, התכללות איתנו.

ובין עם ישראל לאומות העולם צריכה להיות איזו מן הבנה שאנחנו נמצאים בעולם אחד ובמערכת אחת, ומזה נובעת אנטישמיות, יחס מיוחד לעם ישראל, וגם מערכת התיקון. אם העם יקבל רעיון כללי על המערכת הזאת ובכך יתחבר אלינו במקצת, זה מספיק כדי שהאור העליון יעבור דרכו.

heb_o_rav_ihud-am-israel_2014-07-10_lesson-pic1

כל פעם בירידת המדרגות הרוחניות האלה מתעצבת התאמה בין הכלים ובין השפע שמתפשט, בין היחס מהעליון לתחתון ומהתחתון לעליון. ובצורה כללית אנחנו מדברים על זה בהפצה שלנו.

אבל העיקר בשבילנו, זה דווקא הייחוד שלנו עם האור העליון. אז הוא יתפשט, יעורר את התגובות בעם, והעם יתחיל לדבר במילים שלנו, יסכים איתנו, יהיה מוכן ללכת איתנו. כל העבודה נעשית על ידי האור העליון. תנו לאור לעבוד, והוא יזרום כמו מים שחודרים לתוך האדמה ומגיעים לכל מקום ומקום כדי להשקות כל דבר שהאדם מגדל באדמה. אז בדרך הוא ימלא גם אותנו, יחבר אותנו לאחד. באיזו דרך? – זה עניינו, זאת העבודה שלו, זאת עבודת ה'. אנחנו צריכים לעבוד רק על החיבור.

שאלה: אם כך, האם אנחנו חייבים לצאת להפצה חיצונית?

תשובה: אם אנחנו לא ניקח מהעם את החיסרון שלו, את הרצון שלו, את הבעיות שלו, אם אנחנו לא ניקח ונעלה את זה לעצמנו, לא תהיה לנו נחיצות להתחבר עם הבורא. אנחנו יכולים לשבת וללמוד את המקורות עוד אלף שנה, וזו תהיה רק תיאוריה. עד שאנחנו לא נתכלל עם העם, לא יתעורר בנו הרצון לחיבור. הרצון לחיבור מתעורר רק מהחסרונות שאנחנו מקבלים מהאנשים, ומהחסרונות הללו אנחנו נוכל לייצב את המ"ן, הבקשה לתיקון.

לכן, אם אתה חושב שעכשיו אתה רוצה את האיחוד, זה לא נכון, זה לא האיחוד הנכון. האיחוד האמיתי הוא אפשרי אך ורק אם אתה יוצא לעם, מזיע ועובד איתם על החיבור שלהם. רק משם אתה תקבל נחיצות אמיתית להתחבר.

שאלה: האם זה אומר, שאם אנחנו נתאחד בצורה אמיתית, אז כל האנושות תשתנה באופן אוטומטי ואנחנו לא נצטרך לעשות שום דבר?

תשובה: כן. אם רק קבוצת "בני ברוך" תשתנה, ישתנה עם ישראל. ואם עם ישראל במידה מסוימת ישתנה, כל המציאות תשתנה, כל העמים, כל האנושות. כך שלושת המעגלים הללו פועלים. אבל כל אחד תלוי גם בעליון וגם בתחתון. ובלי חיסרון מהתחתון אתה לא יכול להגיע לעליון.

לכן, אנחנו חייבים לעבוד עם עָם ישראל, כדי שיהיה לנו צורך להתחבר יחד ולהיות דומים לבורא. דרך עם ישראל אנחנו חייבים לצאת לכל האנושות כדי שיהיה לנו צורך מהאנושות לפנות לעם ישראל, ומעם ישראל לעצמנו, ומעצמנו לבורא.

כל שלושת המדרגות הללו חייבות לעבוד כאחת. לכן אנחנו פועלים ב"שלושת החזיתות".

מתוך שיעור בנושא "איחוד האומה", 10.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
תתחברו, ואז תצליחו
להביא אור לאומות העולם
כל העמים במעגל אחד אין סופי

ארגון "קבלה לעם" – סיפור אישי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest