דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שלושת הווקטורים של האבולוציה

שלושת הווקטורים של האבולוציה

"והנה בכללה, מתחלקת החכמה הזאת לב' סדרים, המקבילים זה לזה, ושוים זה לזה, כמו ב' טפות מים. ואין הפרש ביניהם יותר, רק:

שסדר הראשון נמשך מעילא לתתא, עד לעולם הזה,

וסדר השני מתחיל מעולם הזה, והולך מתתא לעילא, בדיוק על כל אותם הדרכים והרכבות, שנרשמו משורשם, בעת הופעתם והתגלותם מעילא לתתא." (בעל הסולם, "מהותה של חכמת הקבלה").

אנחנו לומדים שיש שלושה צירים, שלושה קווים, שלושה וקטורים:

הראשון – ירידה מלמעלה למטה מעולם אין סוף ועד לעולם שלנו,

השני – התפתחות בעולם שלנו,

והשלישי – עלייה ממטה למעלה לעולם אין סוף, כלומר תיקון.

שאלה: כלומר, האבולוציה הסתיימה?

תשובתי: לא רק שהאבולוציה הסתיימה, היא "נולדת" מחדש. מבלי לעלות למעלה אנחנו רואים את התחלואים שלה, כמו פרי שנרקב אם לא צורכים אותו בזמן.

אנחנו רואים שהאנושות למעשה "נרקבה". אם מסתכלים על ציר הזמן, במאה ה- 16 השגנו מצב נכון וטוב. לעומת זאת, היום אנחנו נמצאים במצב שבו כבר מזמן היה עלינו להתחיל בעלייה, אבל למרבה הצער אנחנו עדיין רק מתכוננים אליה. לפנינו דרך די רצינית לעשות ממטה למעלה, והכול כבר הוכן לכך: חכמת הקבלה, ספרים, אמצעי עזר שמסבירים כיצד צריך להתפתח, כיצד ליצור קבוצה, להתאחד ולגלות בהדרגה את הבורא.

שאלה: מה שנובע מעולם אין סוף מוביל לשבירה וכדומה, ואילו מה שנובע מהעולם השפל שלנו צריך להביא לשלמות. באיזה היגיון משתמש הבורא?

תשובתי: כל התהליך הזה חושב מלכתחילה במחשבת הבריאה. הכוח העליון נכנס בינינו ושובר אותנו. לכן מופיע האגו, ובמשך כ- 15 מיליארד שנים מתרחש בו תהליך של אבולוציה. רק לאחר מכן מתחיל התיקון שלו, אף הוא בעזרת הכוח העליון. אבל התיקון מתרחש הודות לכך שאתם מושכים את הכוח העליון שישפיע עליכם בדרך הגיונית וחכמה, על ידי העלאת מ"ן. כאשר אתם מעלים את הרצון שלכם לתיקון, לאיחוד, אז "יורד" עליכם אור התיקון.

מתוך שיעור וירטואלי, 18.08.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest