דף הבית / המשבר ופתרונו / שלושים שנה לאסון צ'רנוביל

שלושים שנה לאסון צ'רנוביל

הערה: לפני 30 שנה, בתחנה הגרעינית של צ'רנוביל נשמע פיצוץ. כתוצאה מטעות בבנייתה והפעלתה של התחנה, אירעה התאונה הגדולה ביותר בהיסטוריה האנושית. האש השתוללה במשך עשרה ימים מיום התאונה. שטחים באוקראינה, רוסיה ובלרוסיה הזדהמו. קרוב ל–600 אלף איש השתתפו בכיבוי השריפה, ורק לחמישה אחוזים מתוכם התמזל המזל להישאר בריאים. כל היתר או שנפטרו או שהם חולים עד היום.

התייחסותי: למרבה הצער, האנושות לא למדה מכך דבר, מכיוון שבכדי ללמוד משהו, על האנושות להיפטר מהאגו שלה, ואת זה אף אחד לא מתכוון לעשות. זה הטבע שלנו, שאותו אנחנו מטפחים כל הזמן בכך שאנחנו ממלאים את האגו בהישגים בתחום המדע והטכנולוגיה, התרבות והבידור, תחרויות וכדומה. אנחנו כל הזמן מתחרים בינינו: מי חזק יותר, מי ש"ילחץ" על האחר הוא זה שמנצח ונחשב לראוי לשבח והוקרה. במילים אחרות אנחנו חיים בעולם שבו האגו "חוגג", וזה מהווה יסוד לכל הבעיות והתאונות.

אפילו אם המדינה תסגור את התחנות הגרעיניות, כפי שמנסה לעשות עכשיו גרמניה, בכל מקרה אנחנו "נאכל" זה את זה. אנחנו רואים לאן זה מוביל. האגו "מראה" לנו כביכול שבכל מקרה הוא יאפשר לנו להתקיים בצורה נורמלית. מקרים כגון האסון בצ'רנוביל יחזרו על עצמם שוב ושוב. נגיע לכזה מצב, שבו התחנות הגרעיניות יתפוצצו כמו בועות סבון. אנשים הפכו כמובן להיות זהירים יותר בשימוש באנרגיה גרעינית, אבל המוצא מהעולם הבעייתי שלנו הוא רק בתיקון האדם. אחרת, נביא במו ידינו את עצמנו להשמדה.

שאלה: מתי אנשים סוף כל סוף יסכימו איתך?

תשובתי: כאשר תתחיל השמדה הדדית בקנה מידה פחות או יותר עולמי. אז יתכן שיזכרו במילים שלי.

שאלה: כלומר, אינך מאמין בשׂכל של האדם?

תשובתי: בשׂכל שמתבסס על אותו אגו? בשכל שעוזר לאדם לפרוח יותר ולהשתמש בו כביכול לטובת עצמו ובטח לרעת אחרים? אם יסוד עולמנו זה האגו, אז ממנו יכולים לנבוע רק ייסורים. אבל הייסורים האלה יכולים להיות פיזיים, מובהקים, כגון פיצוצים, מלחמות, רעב וכולי, או שהם יכולים להיות תודעתיים, באמצעות השׂכל, כאשר אני צופה מראש את כל הדברים האלו.

שאלה: כלומר בכל זאת קיים שׂכל?

תשובתי: אבל זהו שׂכל שגם נותן לי הרגשה של ייסורים, מגיעים ייסורים פיזיים ואז אני מתחיל להבין שעליי להתחיל לתקן הכול עוד היום, לפני שמופיעה הבעיה. חכם רואה מרחוק ואילו טיפש ממשיך עד הסוף ושוקע בבעיה.

שאלה: אז מה הטעם להפיץ עכשיו את חכמת הקבלה?

תשובתי: כדי שלאדם יופיע השׂכל הזה. קודם לא היה למי לפנות, ואילו היום לאומות העולם ולמנהיגים שלהן יש הבנה של המשחק שהם "משחקים" בו. לכן קיימת כבר האפשרות להסביר. בעבר ריצד לפנינו החלום האמריקאי: נחייה טוב, נמלא את האגו שלנו בכל מה שרק ניתן, מכונית, בית, משפחה לכל אחד. הכול בסדר, כולם משגשגים. עכשיו, כשאנחנו רואים שהכול קורס, ואיננו יכולים להשיג אפילו את מה שעשינו, אז כבר אפשר לדבר עם האנושות, ואם לא, אז היא תמשיך להתדרדר לקראת מלחמת עולם גרעינית.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 28.4.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest