דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שלושה ימים של מבחן לנאמנות

שלושה ימים של מבחן לנאמנות

להיות בקטנות בדרגה מסוימת, זה כבר נקרא להניח את הרגל במדרגה הבאה. יבוא הזמן, שאתה בהכרח תגדל ותהיה בגדלות. כלומר, אתה כבר נקרא על שם המדרגה הגדולה. יש הבדל גדול בין להיות גור או תינוק, כלומר אדם קטן.

במצב של קטנות יש ביטול עצמי, ויתור, אתה מגביל את עצמך באופן הכרתי. בעולם שלנו, ילד קטן אינו יודע אילו כלים יהיו לו כאשר הוא יהיה הגדול. בינתיים הוא משחק בצעצועים, באוטו צעצוע. החלום של הנכד הקטן שלי זה להיות נהג של אוטו זבל, כי הוא רואה אוטו כזה גדול ויפה עושה כל כך הרבה רעש. הוא בינתיים אינו יודע מה תהיה המדרגה הבאה שלו, ומה הוא ירצה כשיהיה גדול.

ברוחניות, במצב של קטנות, אתה לא מכיר את המדרגה עצמה, אבל אתה כבר מכיר את הכלים שלך, כי אתה חייב לעשות עליהם "צמצום". כי מצב של קטנות, זה חלק מכל המדרגה, ואתה חייב לצמצם את האח"פ שלך. אתה עדיין לא יודע מה זה אומר להיות גדול במדרגה הזאת, מפני שעדיין לא השגת אותה, אבל אתה כבר משער כיצד היא תהיה, מבין את הכלים שלה, וזה נותן לך כוח לעשות צמצום, להגביל את עצמך.

אתה מתבטל כלפי העליון, כלומר מוכן לוותר על כל מה שיש עכשיו ולהישאר ב"אמונה למעלה מהדעת", כדי להידמות בעתיד לעליון. אתה עושה את זה על שם העתיד! כאן נעשה הקשר בין שתי מדרגות, בהימצאך במצב של קטנות אתה מלביש את הג"ע שלך על האח"פ של העליון. אתה רוצה להיות, כמו אותו האח"פ של העליון, ולכן מצמצם את האח"פ של עצמך, את כלֵי הקבלה שלך, ולכן נדרשת כאן התגברות מאוד גבוהה.

מצב של קטנות, זו לא סתם ילדות חסרת דאגות, כאשר אין לך "כאבי ראש" על שום דבר, אלא זה דורש ממך אומץ והתגברות. אתה חייב בכל מצב להיות בשלמות, אתה לא משתמש באח"פ שלך, אבל הכלים האלה מוכרים לך, אתה יודע לאן אתה הולך. אחרת, העבודה שלך לא תהיה שלמה, ולא תוכל לבטל את עצמך.

אתה רואה את העליון, מבין שאפשר עכשיו להידבק אליו, כמו ילד לאדם בוגר, תחילה אפילו כנקודה אחת, שממנה מתחילה הדבקות. אתה מוותר על כל מה שהיה לך. העיבור מתחיל מ"ג' ימי קליטת הזרע", שמסמלים שאתה מבטל את עצמך בכל "ג' הקווים".

תחילה ב"קו שמאל", עד כמה שיתגלה לך האגו שלך, אתה נשאר דבוק לעליון. על אף ששם אני מגלה שאני לא מסכים עימו בשום דבר! לאחר שעשית את זה ונדבקת לעליון, אז נהיה עוד יותר קשה: מגיע האור ורוצה למלא אותך בכל התענוגים, לתת לך את כל עולם מקצה עד הקצה. אבל אתה מסרב לקבל את זה ורוצה רק בדבקות עם העליון! זהו "קו ימין".

ואחר כך מגיע "קו אמצעי", לכן התקופה הזאת נקראת "ג' ימי קליטת הזרע". כלומר יש לי הכול, גם השגת הבורא וגם הכרת הבורא, כל מה שאתה רוצה נמצא בו, אבל אתה לא רוצה לקבל כלום, לא השגה ולא הבנה. אתה רק רוצה דבקות עם העליון, וכדי לא לקבל מהדבקות הזאת שום תועלת עצמית, שום דבר ואף פעם. זה נקרא היום השלישי של קליטת הזרע, שאחריו מתחילה ההתפתחות של העוּבָּר.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 23.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ילד, שגדל לשמחת המוליד
אני בהריון עם כל העולם, והעולם בהריון איתי
תחילת התיקון בג' קווים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest