דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שלום לקרוב ולרחוק

שלום לקרוב ולרחוק

אנחנו זקוקים לקשר, אך לא לקשר בינינו, אלא עם הבורא. לכן, כדי להגיע לקשר עם הבורא, לגלות אותו, עלינו לבנות בהתאם לזה קשר בינינו, על פי העיקרון "סוף מעשה במחשבה תחילה".

הקשר בינינו צריך לעבור למעלה מהאגו ולגרום להשפעה הדדית.

הקשר הזה צריך להיות שווה לכולם, גם לרחוקים וגם לקרובים. עלינו לדאוג לכל החברים שלנו בכל העולם, כיוון שזה מאפשר לנו להרגיש האם אנחנו נמצאים בהשפעה או לא.

מכיוון שאני לא מרגיש שום קירבה לחברים שנמצאים רחוק. אנשים עם פנים מוכרות, אנחנו נמצאים אתם בקשר פנימי, וחברים שאינם נכללים במעגל הזה, זה כבר דבר אחר. הם מספקים לי הרגשה נכונה, האם אני באמת נמצא בהשפעה או לא?

זה מאוד חשוב, האם אני שומר על המגמה הנכונה? האם אני דואג לכל החברים באשר הם, כמו אימא שמכניסה "תחת כנפיה" את כל ילדיה, אז, בשבילי זהו סימן להשתוקקות להשפעה.

כך, כל אחד בודק את עצמו, דואג לאחרים ומחזק אותם. וביחד אנחנו שומרים על המטרה להיות קשורים לבורא, להיות מותאמים, להגיע להשתוות הצורה עימו. כי זה הכי חשוב, לגלות את הבורא בהתאם להשתוקקות אליו, להשפעה. ואת ההשפעה אנחנו מממשים בינינו בתוך הקבוצה, וגם בין כל החברים מסביב לעולם.

מפני שברוחניות אין רחוקים וקרובים. ההשפעה היא השפעה. אבל הבעיה היא שאני לא תופס את כל המערכת, אלא רק חלק כלשהו ממנה.

אבל גם החלק הזה הוא אינטגרלי. הוא לא יכול להיות פחות מזה או יותר מזה, כי אין "מקצת" ברוחניות. המערכת יכולה להתגלות לי במידה זאת או אחרת, אבל לאינטגרליות אין קנה מידה, כי היא תמיד מתגלה בכל חלק במאה אחוז.

לכן, עלינו לשאוף להרגיש קבוצה הומוגנית, שלמה בכל. אין גדולים וקטנים, אין רחוקים וקרובים. אני מתייחס בשווה לכולם. זאת בדיקה מאוד חשובה שבעזרתה אני מתקן, "מלטש" ו"מכייל" את תכונת ההשפעה בי, כדי שהיא תהיה יותר ויותר נכונה.

ובתוך תכונת ההשפעה אני מתקרב להרגשת הבורא. וכשבצורה כזאת אני מתקן את הכלי שלי, הוא נעשה יותר ויותר קרוב לגילוי הכוח העליון. הוא טוב ומיטיב לרעים ולטובים, לקרובים ולרחוקים, לכולם ללא יוצא מן הכלל. לכן, גם אני מתקדם באותה הדרך.

במקרה כזה, על ידי המאמצים שלי אני מעורר את המאור המחזיר למוטב והוא מביא אותי להתאמה אליו.

ובכן, השאלה היא, נכון לעכשיו, כיצד בעזרת יחס שווה לקרובים ולרחוקים אנחנו מכוונים את עצמנו לכוח ההשפעה, לבורא?

מתוך שיעור על ההקדמה לספר הזוהר, 28.01.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אנשים יימשכו אלינו בעצמם
שהרחוק ביותר יהפוך לקרוב
מי קרוב אליי יותר?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest