דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / שלום בין בעל ואישה

שלום בין בעל ואישה

"והעמיד הכהן את האשה לפני ה' ופרע את ראש האשה ונתן על כפיה את מנחת הזכרון מנחת קנאת הוא וביד הכהן יהיו מי המרים המאררים: והשביע אתה הכהן ואמר אל האשה אם לא שכב איש אתך ואם לא שטית טמאה תחת אישך הנקי ממי המרים המאררים האלה: ואת כי שטית תחת אישך וכי נטמאת ויתן איש בך את שכבתו מבלעדי אישך: והשביע הכהן את האשה בשבעת האלה ואמר הכהן לאשה יתן ה' אותך לאלה ולשבעה  בתוך עמך בתת ה' את ירכך נפלת ואת בטנך צבה: וכתב את האלת האלה הכהן בספר ומחה אל מי המרים: והשקה את האשה את מי המרים המאררים ובאו בה המים המאררים למרים"  (נשא, ה', י"ח-כ"א, כ"ג-כ"ד).

אם האישה (הנברא) נכנסת לרצון נכון, אז מזה היא רק מתרוממת, ונוצר אצלה קשר עוד יותר גדול עם הבעל (הבורא), אבל אם הרצון הזה הוא אגואיסטי, אז מיד "בספר מופיעות האותיות", כמו שבירה. במקרה כזה צריך לתקן את ה"פרצוף" מחדש.

שאלה: האם אפשר להסביר את עבודת הכוהן על הנוקבא? מה זה אומר, "ופרע את ראש האשה", "ונתן על כפיה את מנחת הזכרון"?

תשובתי: בעולם שלנו אין הקבלות דומות, מפני שבעולם הרוחני הפעולה יורדת ממדרגה עליונה.

המדרגה העליונה (כהן) עובדת על המדרגה התחתונה (מלכות). כהן, זה ג"ר דבינה, כוהן, זה כתר. דווקא מפני שכך הוא משפיע על המלכות, רק הוא יכול לגלות את העומק של הרצונות הלא מתוקנים או המתוקנים שלה. אף אחד מדרגת "ישראל" או "לוויים" לא מסוגל לעשות את זה, רק הכהן מהמדרגה שלו. כלומר, האור שמגיע מכתר, מהדרגה הגבוהה ביותר, יכול לסרוק את מלכות עד הסוף ולראות את העומק האמיתי של הכוונות שלה.

כאשר בעל ואישה, כלומר ט' הספירות הראשונות ומלכות, עולים יחד, אז הם מתעלים דרך הכהן, שמוריד עליהם אור. אבל אם הקשר הזה נפסק, זה אומר שצריך לחקור מה קורה במלכות. לכן הכהן כביכול כותב תוכנית של המצב של אותו ה"פרצוף" שאותו הם צריכים ליצור בדבקות ביניהם. כאשר הוא נותן לאשה (מלכות) את ה"ספר", אז מתגלה בה, האם התכונות שלה תואמות לאותו המבנה שאותו היא הייתה צריכה לקבל יחד עם בעלה, כלומר האם היא מוכנה לזה או לא.

וכל הגברים שאיתם היא כביכול מעלה בבעלה, אלה הם רצונות אגואיסטיים שהסיחו את דעתה של המלכות.

הערה: בספר הזוהר נאמר: "אבל עשיית דין על ידי כהן מנוגדת לדרגת החסד שלו, כלומר חסדים, רחמים. אין הדבר כך, מפני שהוא נותן יגיעה להגברת השלום בעולם. אם האשה נמצאה נקייה, אז הכהן מכפיל את השלום בין אישה ובעלה".

תשובתי: יחד עם זה, הם יוצרים את ה"פרצוף" הבא, יותר עליון. יוצא, שבאופן כזה מתגלה עוד רע או קשר נוסף בינינו, והם יכולים לעלות לדרגה הבאה. לכן, במדרגות מסוימות, מצב של "ניאוף" הוא פשוט הכרחי, מפני שהוא מאפשר לבצע תיקון. הכול רק למען העלייה. בתורה אין שום דבר שיהיה לנזק לאדם.

שאלה: בהמשך, בזוהר מתווסף: "וחוץ מזה היא מתעברת בבן מתכונת "זכר"". אם מקרבים את הביטוי הזה לחיים הגשמיים, האם זה לא אומר, שמריבות בין בעל ואישה מולידות אחר כך אהבה גדולה יותר?

תשובתי: אם הם מייחסים אותן בצורה נכונה לכוח העליון, שכל זה ניתן להם רק לצורך התקרבות ועלייה עוד יותר גדולים, אז אין עלבונות הדדיים, ישנה רק התקרבות הדדית ועבודה כלפי מעלה. ואם זה אחרת, כל מה שקורה, מוביל לגירושים.

הערה: בהמשך נאמר: "אבל אם היא נמצאה טמאה, אז לא הכהן מבצע את הדין, אלא השם הקדוש, שלו היא מעלה".

תשובתי: השם הקדוש, זו תכונת ההשפעה, אותה המדרגה שאליה הם צריכים לעלות. הם היו צריכים להשיג יחד את תכונת ההשפעה הבאה, שהיא עוד יותר גבוהה, אבל היא מעלה, בזה שנפלה מהדרגה הזאת לרצון אגואיסטי. אם היא נמצאת טמאה, אז התכונה עצמה, שאותה היא הייתה צריכה להשיג, מפילה אותה, ועכשיו צריך לתקן אותה. היה חסר לה משהו להשגת הדרגה החדשה, שהתגלה דווקא בצורה כזאת, כביכול דרך מעילה. אבל יחד עם זה, גם הבעל משתנה. הוא צריך לגלות את הכהן, להביא אותה אליו, להעלות את הרצונות שלו עד לדרגה הזאת.

הערה: אצלי מיד עולה מחשבה לגבי העולם שלנו, איך בעל מוביל את האישה לבית הדין, איך מתרחש הבירור…

תשובתי: ברוחניות הכול קורה בגוף אחד: גם הבורא, וגם הבעל וגם אשתו, וגם כל התכונות והנסיבות, זה הכול בתוך האדם.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 21.1.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest