דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שלב של התפתחות רוחנית

שלב של התפתחות רוחנית

בעל הסולם, מאמר "השלום בעולם": "שכל הסתירה – מקבלה לעצמו להשפעה לזולתו – אינה אלא פסיכולוגית בלבד. אם כן ישתנה הכיוון, מקבלה עצמית להשפעה – או אז יהנה הפרט מכל התפוקה שמייצר, בלי יסורים מרובים."

היום אנחנו מייצרים הרבה יותר ממה שכל אחד באמת זקוק. לכן, חיינו צריכים להיות מלאי נדיבות, שפע ושלווה. עם משאבים כאלה אנחנו היינו יכולים למגר את כל הצרות והבעיות, להבין שגופנו זקוק רק לדברים הבסיסיים הנחוצים לקיומו, ואת כל יתר המאמצים עלינו להשקיע באיזון עם הטבע, עם הבורא בהשתוות הצורה עימו. כל מה שהוא מגלה לנו, עלינו מייד להשתוקק להשתוות הצורה עימו, לדבקות, גם אם זה בצורה אגואיסטית. כי על ידי זה אנחנו רוכשים בריאות, שלווה, יחסים טובים במשפחה, וכן הלאה.

בעצם, כאן בעולם הזה יש לנו רק אמצעי אחד להגיע לחיים שלווים, והוא, לייצר רק את הדברים הנחוצים ואת כל היתר להשקיע בתחום הרוחני. אחרת, אנחנו גורמים לעצמנו נזק, כי אנחנו מייצרים רק בעיות.

אז מה החלוקה הנכונה? נניח, עשר שעות ביום אנחנו מקדישים לרוחניות, ומדי פעם, בערך שעה ביום מקדישים לצרכים הגשמיים של החברה. המיכון מאפשר לנו לחלוטין לעבור לסדר יום כזה.

אז אנחנו נראה שהעולם שלנו באמת סיים את השלב הקודם של ההתפתחות התעשייתית ועבר לשלב הבא, להתפתחות הרוחנית. זאת תהיה צורת החיים המתוקנת הסופית בעולם הזה, כאשר אדם חי כדי לספק את כל הנחיצות לעצמו (לדרגת החי) ולפתח את עצמו בדרגת האדם, "דומה לבורא". זה המצב נכון להיום בהתאם לתהליכי ההתפתחות, ואין כאן מה לעשות.

לכן, בשלב הזה עלינו להיכנס יותר ויותר לעבודה לבניית החברה החדשה, לבניית היחסים החדשים והאדם החדש. ואז אנחנו נראה כיצד מתגלים כל אותם התענוגים שאנחנו רצינו ולא יכולנו להשיג בשלבים הקודמים. אפשר יהיה להגיע אליהם רק בדרגת ה"אדם" מפני שצורת המימוש שלהם צריכה להיות דומה לבורא.

מכאן ברור לנו שאין לצפות לתענוגים חדשים בעולם הזה. להיפך, מעכשיו והלאה מצפים לנו ייסורים יותר ויותר גדולים שיחייבו אותנו בכל זאת לקבל צורה נכונה או לשקוע בתוך הצרות. והן בסופו של דבר יעשו את תפקידן, בעזרתן אנחנו נחכים ונגיע להחלטות הנכונות.

מתוך שיעור על פי המאמר "השלום בעולם", 31.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
סנונית ראשונה
עוברים להשפעה
האדם שבאדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest