דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שלבי התהוות השכל. ההתכללות בתוכנית העליונה

שלבי התהוות השכל. ההתכללות בתוכנית העליונה

עכשיו מגיע השלב השלישי של ההתפתחות, כשאני מתחיל לחפש בשביל מה הבורא עושה איתי את כל זה? ואז אני מבין, שזה בא כדי לפתח בי יחס שכלי אליו מתוך הדעת ולא מתוך ההרגשה.

וכאן האדם מרגיש שהוא צריך להגיע לאותה ההשפעה לעליון, כמו שנמצאת אצל העליון ביחס אליו. כבר לא מספיק לו רק לקבל מהבורא את כל המצבים הנעימים והלא נעימים בהבנה, שהם כולם לטובתו. הוא מחפש מצידו את האפשרות גם להשפיע לבורא ולמסור לו את האהבה שלו.

לשם כך הוא צריך להתפתח עוד יותר ולהשיג לעומק את המשפיע, בכך שמבין לשם איזו מטרה הוא עושה את זה, כלומר, מה בדיוק הוא רצה לבנות באדם. כך מתפתחת בחינה ג', שרוצה לקבל מהמשפיע. היא ממשיכה את בחינה א' כדי להרגיש תענוג, אבל להרגיש תענוג כדי להבין איזו תוכנית בנה בתוכו המשפיע. וזה נקרא בחינה ג'.

בתחילה, "בינה" מסרבת לקבל את האור, אבל כאשר היא החליטה שהיא רוצה להבין את המשפיע, אז התברר שזה אפשרי רק על ידי זה שמקבלת ממנו. ועכשיו, בבחינה ג', האדם תופס את הטוב והרע שמקבל, רק כטוב. הוא כבר לא מחלק לטוב ורע בזה שמתעלה מעל זה.

והודות לזה שהוא מרגיש את התוכנית העליונה מעל להרגשות הטובות והרעות שלו, הוא מתחיל להשיג אותה עצמה, ולא רק את השפעתה, שמזה נהייה לו קצת מואר יותר או חשוך יותר.

בזה שמרגיש את התוכנית של המשפיע, האדם נכלל בתוכה ומתאחד עימה. זה אומר, שהוא השיג דבקות בבחינה ד'. וכל זה מתחיל מהפעולה הראשונה ביותר, כאשר האדם על ידי הסביבה, הלימוד, האור המחזיר למוטב, משיג כזה תיקון שמקבל את כל המתרחש – גם את הטוב וגם את הרע, כאחד שלם בלתי נפרד.

מעל לכל המצבים האלה הוא מתדבק בבורא, כדי להרגיש אותו, להעריך, להבין, להזדהות ולהתאחד עימו במדרגה כמה שיותר גבוהה.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 12.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שלבי התהוות השכל. מהרגשה להבנה
שלבי התהוות השכל. התעוררות החיים מאבן דוממת
הוי"ה – שלבי גדילת המוח והלב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest