דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שכר במָקום, כאן ועכשיו

שכר במָקום, כאן ועכשיו

כל העבודה שלנו היא לא כדי להתייגע עבור השכר, אלא כדי להפוך את העבודה עצמה לשכר. זוהי המטרה שלנו, להשיג כזה מצב שבו היגיעה שלי, העבודה, ההזדמנות להשפיע לזולת ודרכו לבורא תהפוך עבורי לשכר הרצוי. לשֵם כך אני מוכן לארגן את כל האמצעים האפשריים, מפני שדווקא בזה התיקון שלי.

ואז אנחנו נפסיק להרגיש את העבר, ההווה והעתיד, הזמן ייעלם. כי הזמן נמדד רק לפי חיסרון ומילוי. אבל אם אין חיסרון ומילוי, אלא הכול שווה ערך, הכול שלם ומלא, אז אני אפסיק להרגיש את הזמן.

אין בשבילי שום הבדל במילוי: לא כאן, לא שם, לא במרחקים גדולים, לא בזמנים אחרים, לא ביחסים אחרים בין כולם, אז כל העולם הופך להיות עבורי רק הזדמנות אחת גדולה, לתת יגיעה שמהווה את השכר שלי באותו המקום, לא לפני ולא אחרי, אלא ישר עכשיו. ואז כל המציאות הופכת לאור לבן פשוט שממלא את כל המציאות.

עבורי הכול מבוסס על היגיעה שלי, אבל בתוכה מייד מתגלה השפעה והנאה, כמטרה. כך אנחנו מתעלים מעל לזמן, תנועה ומקום, מעל התמונות והאופנים של העולם הזה, ומתייגעים רק כדי שבכל דרגת עביות שמתגלה, אני אתקן את עצמי עד לכזה מצב שאין יותר טרחה, אלא ישנו רק תענוג ממה שאני עושה.

כך זה גם בעולם שלנו, אם אני נהנה מהפעולה עצמה, אז אני לא תופס את זה כייסורים, כמאמץ, אלא פשוט כתענוג. אף שהגוף מבזבז בזה כוחות רבים, מבזבז אנרגיה וקלוריות. אבל לא תהיה לי הרגשה שאני מפסיד משהו ולכן צריך לפצות את עצמי, אלא ארגיש תענוג ומילוי.

כאן הכול תלוי בכך, עד כמה שהאדם מבין שהוא עצמו ומה שמחוצה לו, כלומר הזולת, זה אותו הדבר. האם הוא רואה שכל העולם שייך לו. כי אז הוא לא ירגיש יגיעה. כי כל היגיעה נעשית רק ביחסים ביני לבין מה שמחוצה לי, כשאני צריך לעשות משהו מחוצה לי ולתת לזרים כדי לקבל מהם משהו בתמורה. אבל אם כל העולם זה גוף אחד, אז נעלמת היגיעה, נעלם המעבר ממני לאחרים ומהם אליי.

נעלמים כל הפחדים, החרדות, חוסר הביטחון, הייסורים שלי, מפני שהם לא קיימים בגוף אחד, איפה שהכול אחד. לכן כל העבודה שלנו היא בכך, שעל ידי הסביבה, המאמצים שלי, המאור המחזיר למוטב, אגיע לכזאת הרגשה, שמחוצה לי אין שום דבר. בתפיסת המציאות האמיתית קיים רק מצב אחד ומקום אחד. המקום הזה נקרא "שכינה" או "מלכות דאין סוף", והמצב האחד נקרא "דבקות".

מתוך שיעור על אגרת נ"ה של בעל הסולם, 04.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לומדים לשחק
שכר עבור הנאמנות
הזכות לעבודה, זה השכר הגדול ביותר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest