דף הבית / חינוך, ילדים / שכנות טובה היא מזור למלחמת אחים?

שכנות טובה היא מזור למלחמת אחים?

דעה: מדענים טוענים, שכדי להרגיש מאושר אתה צריך חמישה או יותר חברים קרובים. כאלה שאתה לא רק נמצא איתם בקשר אדוק, אלא גם משתף אותם בדאגות הנפשיות וגם ברגעי השמחה, ושיש לכם עניין משותף ותחביבים משותפים.

האם זה אפשרי בעיר המודרנית, האפורה והאגרסיבית? המצב הזה, כאשר שכנים בחדר המדרגות, לא רק שלא מכירים זה את זה בשם, אלא גם לא יכולים לומר איך נראים תושבי הבניין, הוא די נפוץ. האדישות גורמת לחוסר אחריות. וחוסר אחריות תורם לכל מיני צרות חברתיות – מחוסר סדר בבניין עד לחוסר סדר במדינה. הרי, חברה שבה האנשים אינם מחוברים, השכנים אינם שומרים על קשר ולפעמים מביעים עוינות אחד כלפי השני, חברה כזו חשופה להרס מבפנים או מבחוץ, זה לא משנה. בחברה כזאת קל לעשות מניפולציה באנשים, לכוון את התודעה והאנרגיה של ההמונים לכיוון הנדרש.

אנשים בודדים, ללא תמיכה חברית, שמנוהלים על ידי פחד ונכנעים לפאניקה, נוטים לפעולות בלתי הולמות אשר לעולם לא היו עושים זאת בתנאים אחרים. בחברה כזאת ערך חיי האדם יורד בצורה דרסטית. הרי, אלה הם החיים של אדם זר שאני לא מכיר, שאולי אפילו עוין כלפי. כידוע, חוסר אמון ופחד גורמים לתוקפנות.

חברה כזאת בקלות יכולה להגיע לסף של מלחמת אחים. ברגעים כאלה האנשים לא רק בצורה פיזית, אלא גם בצורה נפשית ומוסרית נהיים חסרי ישע, מבולבלים, ולכן מנוהלים בקלות. זה מצב מסוכן מאוד, כאשר אין לצידו של האדם חבר או שכן שאליו ניתן לפנות כדי לקבל עצה, עזרה, סתם לדבר ולהרגיש ביטחון, להרגיש כחלק של עולם השכנות הטובה.

התייחסותי: רק דרך חינוך אינטגרלי שיטתי, המבוסס על השתוות הצורה עם הטבע, ניתן היום ליצור קשר בין בני אדם, ליצור הרגשת ביחד, להביא לקשר חדש – לרצון אחד שבו מתעוררת הרגשת העולם העליון.

ידיעות קודמות בנושא:
נקודה שמעליה האדם גדל
תקשורת היא מפתח לאריכות ימים בריאה
האדם החדש הוא posthuman

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest