דף הבית / שכבת ביניים שבה נגלה את הבורא

שכבת ביניים שבה נגלה את הבורא

שאלה: אם טבע האדם הוא יצר הרע, ואילו כל המושגים של טוב אלה הגדרות מוסריות-אתיות אגואיסטיות של העולם שלנו, אז על ידי מה האדם קובע את הרע שלו או של מישהו זר?

תשובתי: אך ורק לפי היחס ההדדי, ולא בשום צורה אחרת. האופי שלך יכול להיות מכל סוג שהוא: חסר סבלנות, בלתי נסבל, לא חשוב איזה. כל העניין הוא כיצד אתה מתייחס לאחרים, האם אתה רוצה להתחבר איתם, לפחות להתקרב במקצת, לבצע תנועה כלשהי לקראתם.

אין זה תלוי עם איזה אופי נולדת. ישנם אנשים, שבשמחה ובעונג מתחבקים זה עם זה, צוחקים, רוקדים, שמחים. וישנם אנשים שיושבים בפינות ולא רוצים לתקשר עם אף אחד. אין לזה שום שייכות לתכונות הגשמיות שניתנו לנו מלידה. זה אחרת לגמרי, כאשר אני רוצה להתחיל להתחבר עם אנשים זרים, ללא קשר למי אני ומי הם! מפני שאם אני מתאחד איתם, אני יוצר בינינו תנאים לגילוי של הבורא.

שאלה: כלומר אפשר לומר שזה טוב?

תשובתי: זו פשוט פעולה עיקשת לטובת האיחוד שלנו, כאשר אנחנו עולים מעל לאגו שלנו. כמובן, שעלינו לדכא את האגו ולא להשמיד, פשוט לעלות מעליו, עד שנכלול שני מצבים: תחתון, כלומר יחס אגואיסטי זה כלפי זה, ועליון, יחס של אהבה, הדדיות, איחוד. בין שני המצבים המנוגדים האלה, כמו בסנדוויץ', נוצרת שכבת ביניים שבה נגלה את הבורא, את עצמנו ואת העולם העליון.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 07.07.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest