דף הבית / קבלה ומדע / טבע / שיתוף פעולה זאת תכונה שמאפיינת את הטבע

שיתוף פעולה זאת תכונה שמאפיינת את הטבע

laitman_2009-05-xx_ny_5054.jpg

דעתו של ד"ר פ. קאפרה: שיתוף פעולה זאת התכונה הפנימית שמאפיינת את הטבע, וכל הפרה שלה עשויה להשפיע על כל המערכת. ככל שאתה לומד את עולם החי, אתה מגיע למסקנה שהנטייה ליצור קשרים, להתקיים אחד בתוך השני ולשתף פעולה היא תכונה חשובה של כל אורגניזם חיים.

כפי שציין ל.תומס, אנחנו איננו יצורים בודדים. כל יצור, במובן מסוים, כבול ותלוי באחרים. רשתות גדולות של אורגניזמים מייצרות מערכות אקולוגיות, שיחד עם מרכיבים דוממים שונים מקשרים את בעלי החיים, הצמחים והמיקרואורגניזמים לרשת יחסים מורכבת המבוססת על חילוף החומרים והאנרגיה, למחזור קבוע.

בדומה לאורגניזמים בודדים, המערכות האקולוגיות הן מערכות שמתארגנות ומתנהלות מעצמן, שבהן אוכלוסיות בודדות של אורגניזמים עוברות תנודות תקופתיות. בגלל האופי הלא קווי של שרשראות הקישורים בתוך המערכת האקולוגית, הפרה רצינית לא תהיה מוגבלת בתוצאה אחת, אלא צפויה להתפשט דרך המערכת, ואף עלולה להחמיר על ידי מנגנוני המשוב הפנימיים.

התייחסותי: היום כל המדעים מצביעים על האינטגרליות של הטבע, המערכת הסגורה שלו. הסיבה לגילויים האלה טמונה בכך שהאדם עצמו הפך למערכת כזאת ויכול להבין טוב יותר את העולם שבו הוא נמצא.

ידיעות קודמות בנושא:
העתיד – מאחורי קשר הדדי טוב
הקשר האינפורמטיבי של כל מערכת הטבע
אנחנו והמערכת האקולוגית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest