דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שיתוף הציפיות אחד של השני

שיתוף הציפיות אחד של השני

שאלה: לפי אילו קריטריונים, בהתאם לאילו ערכים אני צריך לבחור לעצמי בת זוג?

תשובתי: אני מניח, שכאן חשובה הנכונות מצידו או מצידה להיות בן/בת זוג בדרך אל מטרת החיים שלי. אם כמובן ישנה כזאת מטרה או לפחות עניין. נניח שאני לא יכול לחיות ללא כדורגל או שיש לי משיכה חזקה למשהו אחר, וכל השאר כבר לא כל כך אקטואלי עבורי, אז בן/בת הזוג צריך להבין אותי בעניין הזה.

חשוב מאוד שאנחנו נבין זה את זה על בסיס הרקע החברתי-תרבותי. אם הוא לא ליווה את שנינו מילדות, אז לפחות עכשיו שנינו נמשכים לאותם הערכים וחיים באותה חברה אינטגרלית שעוזרת לנו, "מפרמטת" מחדש, מסדרת, מקשרת אותנו בצורה נכונה. ואנחנו מסכימים איתה, אנחנו מוכנים להיות חלקים של המשפחה המשותפת הגדולה הזאת.

לכן, קודם כל, אני ובן/בת הזוג שלי צריכים להיות דומים בנקודות המפתח. כאן לא נדרשת מאיתנו הסכמה כפייתית וויתור, אלא להיפך, אחד ללא השני אנחנו בכל מקרה היינו דבוקים בעקרונות דומים. אנחנו מראש מוצאים מכנה משותף, רגעים קרובים ותואמים, שנמצאים ביסודן של השקפותינו לחיים. זהו תנאי הכרחי. אי אפשר לחבר אש ומים. אם מלכתחילה אנשים רחוקים זה מזה מצליחים להתחבר, בכל מקרה אחד כל הזמן ידכא את השני.

ובכל השאר, אני מניח, לא תהיינה בעיות שלא ניתן להתגבר עליהן, אם רק ילמדו את שנינו לוויתורים הדדיים. צריך להבין, שהוויתורים האלה הם הכרחיים. כי אנחנו מתכוונים לכרות ברית, לחתום על "הסכם שותפות", וההסכם מחייב ואנחנו צריכים לקיימו.

אז מה יחייב אותנו לוויתורים הדדיים? כאן דרושה השפעה חזקה מאוד של תנאים חיצוניים שיחזיקו אותנו, יתמכו בנו, יכוונו את החיים שלנו. כי אדם, זו "חיה" אגואיסטית קטנה, ולכן נדרש לימוד תמידי שיעזור לי לרסן את האגו שלי במסגרות, לפחות במקצת להתגבר עליו ולהשתתף בציפיות של בן/בת הזוג. לזה מחייבת אותי חברה אינטגרלית גדולה, בכל תחומי החיים, כולל התחום משפחתי.

בכלל, החיים החברתיים והמשפחתיים צריכים להיות זהים, אז הם יהפכו לתומכים זה לזה. לכן אנחנו צריכים לעקוב אחר הקשר בין המשפחה שלנו והחברה בכללותה, צריכים להרגיש התחייבות הדדית ולהרגיש לחץ הדדי: מצד המשפחה על החברה, ומצד החברה, על המשפחה. בכאלה תנאים אנחנו כמובן נהיה חדורים בחובתנו, וזה יספק את הברית שלנו, את ה"הסכם" שלנו.

באופן זהה אנשים מתחברים בקבוצות של הרזיה, למשל, או הפסקת עישון, או גמילה מאלכוהול. בזה שהם מחזקים זה את זה, הם סוללים כיוון משותף אל המטרה שלשמה הם התחברו, והכיוון הזה כל הזמן מייצר תמיכה חוזרת, תגובה חיובית למאמצים שלהם.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 195, 09.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
תא חברתי שבו מתרכז הכול
עטיפה מושכת או סידרה אין סופית?
מנגינה בשני קולות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest