דף הבית / המשבר ופתרונו / שיקומה או מותה של אירופה

שיקומה או מותה של אירופה

דעתם של הסופרים: ברנאר אנרי לוי (Bernard-Henri Lévy), אנטוניו לוב אנטונס (AntonioLobo Antunes), סלמאן רושדי (Salaman Rushdi), אומברטו אקו (Umberto Eco), קלאודיו מאגריס (Claudio Magris), פרננדו סאווטר (Fernando Savater), גיורגי קונרד (Gÿorgy Konrád): אירופה לא במשבר, אירופה גוססת.

הדמוקרטיה מתמוטטת בעריסתה באתונה בתוך יחס של אדישות וציוניות מצד העמים, כמו כן הדמוקרטיה קורסת גם ברומא שהיא עריסתה הנוספת של הדמוקרטיה שמהווה את היסוד השני (השלישי זה הרוח של ירושלים), המוסר והידע של הדמוקרטיה, העיר שבה נערך הקו בין החוק והמשפט, בין האדם והאזרח, העיר שהיא המקור של המודל הדמוקרטי שתרם כל כך הרבה לא רק לאירופה, אלא לכל העולם.

הדמוקרטיה מאבדת את יסודה. העלייה של הפופוליזם, השוביניזם, האידיאולוגיה של הבידוד והשנאה, מערערת אותה.

זה לא סוד שמשבר האירו האינסופי אינו ניתן לפיתרון והוא מערער את אירופה. האם המטבע המשותף הזה הוא לא איזה דבר מופשט שצף ואינו קשור לכלכלה הממשית, למשאבים ולמערכות של המיסוי? האם כולם שכחו שרק המטבע האחיד בשילוב עם השוק המשותף היו מסוגלים בעבר לתמוך בפרויקטים הפוליטיים? האם אין חוק שלצורך קיומו של המטבע האחיד צריך לפחות מינימום של מדיניות משותפת?

ללא פדרציה לא יהיה מטבע יציב. ללא אחדות פוליטית המטבע יכול לשרוד במשך כמה עשרות שנים, ולאחר מכן יקרוס עקב משבר או מלחמה.

ללא התקדמות באינטגרציה הפוליטית של מדינות הלאום, ללא ויתור על חלק מסמכויותיהן מצד מדינות הלאום, שישפיע על מצדדי הריבונות אשר דוחפים את מדינות אירופה לבידוד וקריסה, האירו יתמוטט.

היום אנחנו צריכים לבחור – ברית פוליטית או ברבריות, פדרליזם או פירוד והמשך של נסיגה חברתית, חוסר יציבות בחיים ועלייה חדה באבטלה ובעוני.

כבר אין לנו ברירה: אירופה עומדת על סף איחוד פוליטי או על סף מותה.

המחלה יכולה להימשך שנים, התהליך יכול להיות מלווה בהפוגות, שכל פעם יעשו רושם מוטעה שהגרוע מכל מאחורינו. זו כבר לא השערה, זהו דבר שהוא בלתי נמנע.

התייחסותי: דווקא עמוד התווך השלישי, הרוח של ירושלים, יכול להציל את אירופה. "רוחה של ירושלים" זה הרעיון של האיחוד, שעליו הכריזו עוד בבבל העתיקה, ועכשיו ההיסטוריה חוזרת, היום העולם כולו הוא בבל, אבל כולם כבר מבינים שהאגו רומס אותנו ומוביל לאסון עולמי. והישועה היא באיחוד של העולם כולו, ושיטת החיבור היא אותה השיטה – להידמות לטבע האחד. כל היסודות והכללים של החיבור כבר פורסמו לפני אלפי שנים. השיטה מבוססת על חוקי הטבע, ואין שיטה אחרת.

ידיעות קודמות בנושא:
האם אירופה "גוססת"?
היכן את, אירופה המשותפת?
כישלון הדמוקרטיה… באירופה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest