דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / שיעור על חשיבות החיבור, 24.09.2014

שיעור על חשיבות החיבור, 24.09.2014

שיעור בנושא "חשיבות החיבור"
לצפייה/האזנה: WMV וידאו | MP3 אודיו | MP4 וידאו להורדה: WMV וידאו | MP3 אודיו | MP4 וידאו

קטעים מהמקורות בחשיבות החיבור:

1) צריך האדם לעורר לבבו דוקא לתשובה. ובמה יתרצה עבד אל אדוניו? .. העיקר הוא בתרועה, בגניחת הלב, מה שהאדם רוצה בכל לבו, בנקודה תקועה בלבבו, להיכנע מפני בוראו ולקבל עול מלכותו עליו באהבה רבה, ועי"ז מתעורר אהבת העליון עליו, כמו שנאמר, "מרחוק ה' נראה לי" ו- "אהבת עולם אהבתיך על כן משכתיך חסד", וזה הוא בראש השנה, שהעליון רחוק מישראל מצד המשפט, והאדם רחוק מצד הפירוד.

.. אמנם האדם אינו יכול לעמוד על זה בעצמו בימי המשפט, רק בתוך כלל ישראל, וכשיכלול את עצמו בתוך הכלל .. כי דבר זה, זכות היא לישראל מה שנראים לפניו ית' .. אבל אדם פרטי שאינו כולל עצמו בתוך כלל ישראל, אינו מושפע ממרום מאהבת הכלל. וע"ז אמר הכתוב "ואהבת לרעך כמוך" ממש, כי אהבת ישראל מושפע משפע אהבת המקום לישראל, ובפרט בימי הדין ומשפט, ואם לא יכלול את עצמו בתוך כלל ישראל, יכול להיות ח"ו בסכנה .. ולזה אמרה השונמית "בתוך עמי אנכי יושבת" כמבואר בזוה"ק, דאותו יום ראש השנה היה. (ספר קול שמחה, אגרות)

2) עצה ותושיה לעבדות ה' יתברך ודרך תשובה הנכונה, כי כבר היו אנשי חיל אשר נגע יראת ה' בלבבם, להקיץ מתנומתם ולישר אורחותם, ועשו סיגופים והרבו לענות נפשותיהם למרק חטאותיהם ולהכין עצמם לקראת אלוקינו. אכן עדיין אין זה תשובה העיקרית, ובעזרת ה' בדורות אלו, שלח לנו עבדיו הצדיקים, אשר פתחו הדרך לפנינו להורות כי תשובה העיקרית הוא ליחד לבבינו באהבת חברים ולהסתכל ביתרון זולתו מעבדות ה' יתברך ומידיעת בוראו ושלא לראות חסרונו חס ושלום, ולהרחיק "נרגן מפריד אלוף" המעורר מדנים ולהתגבר עליו, ובפרט בדורות אלו, אשר כל מגמת היצר הרע לאחוז בזה, וצריך זהירות וזריזות גדול להלחם נגדו. ודבר זה היותר צריך בימים האלה הקדושים והנוראים, הבאים עלינו לטובה, אשר הם עת משפט, וצריך להתעורר לתשובה שלימה יותר ויותר מכל השנה. ועיקר התשובה להתאחד עם כל אחד ואחד באהבה ובלב אחד לעבוד ה' יתברך, ולהטות שכם אחד, ועל ידי זה מתעורר עולם התשובה ועולם הרחמים ועולם הרצון. וזה רמז באומרו "וכולן נסקרין בסקירה אחת", פירוש שצריך להתדבק ולהתקשר זה לזה, ושנהיה נסגרין זה לתוך זה בלב כל אחד, וזה רמוז במלת "אחת", שנהיה לאגודה אחת לעבוד ה' יתברך בכל לב. (ספר מאור ושמש, פרשת כי תצא)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest