דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / שיעור זוהר, פרשת השבוע, 13.02.13

שיעור זוהר, פרשת השבוע, 13.02.13

parashat-hashavua-70.jpg

פרשת השבוע: פרשת "תרומה", זוהר לעם, קטעים נבחרים

להורדה: video.gif וידאו | audio.gifאודיו | MP4

להלן קטעי המקור שעליהם התבסס השיעור:

פרשת השבוע – פרשה "תרומה"

תקציר הפרשה:

הבורא אומר למשה לומר אל בני ישראל: "וְיִקְחוּ-לִי תְּרוּמָה: מֵאֵת כָּל-אִישׁ אֲשֶׁר יִדְּבֶנּוּ לִבּוֹ, תִּקְחוּ אֶת-תְּרוּמָתִי".
התרומות נועדו לבניית המשכן, וכליו:
ארון הברית, הכַּפּוֹרֶת, שולחן לחם הפָּנים, המנורה, יריעות המשכן, קרשי המשכן, האדנים,הפרוכת, מזבח הנחושת וקלעי חצר המשכן.
הבורא גם מפרט למשה כיצד לבנות את המשכן.

***

קטעים נבחרים מתוך הספר "זוהר לעם"

1. "ומעשה המשכן כעין של מעלה, זה כנגד זה, לכלול השכינה בכל הצדדים למעלה ולמטה. כאן בעולם הזה, מעשה המשכן, הוא כמעשה הגוף, שיהיה ראוי לכלול רוח בתוכו, שזו היא השכינה, שנכללה למעלה ולמטה, והיא רוח הקודש.
לעולם נמשכת השכינה ונכנסת תוך סוד הגוף, המשכן, שישרה המוח תוך הקליפה, שהמשכן וכלים הם כמו קליפה אל השכינה, המוח, הכל כמו שראוי. ורוח הקודש הזה, השכינה, נעשה בתוך הגוף, שיכלול בתוכו רוח אחר עליון דק המאיר, ז"א, המתלבש תוך השכינה. והכל כך מתאחד ונכלל זה בזה, ונכנס זה בתוך זה, עד שמתאחדים ומתלבשים בעולם הזה, שהיא קליפה אחרונה בחוץ.
שכל עליון מתלבש בתחתון. העליון כמו מוח והתחתון קליפה אליו. עד שהתחתון ביותר מתלבש בקליפות הטמאות ממש. וגם הקליפות הם זה תוך זה עליון בתחתון, עד שתחתון האחרון מן הקליפות מתלבש תוך כדור הארץ של עולם הזה. ונמצא עולם הזה קליפה אחרונה מבחוץ לכולם".

פרשת "תרומה", מאמר "ויקחו לי תרומה", אותיות רס"ו-רס"ז

2. "כי תקון המשכן הוא מכמה מדרגות, שכתוב בו, והיה המשכן אחד, להראות שכל האברים דגוף המשכן, כולם הם של גוף אחד. בדומה לאדם, שיש בו כמה אברים עליונים ותחתונים, אלו הפנימים בפנים, ואלו בגלוי מבחוץ, וכולם נקראים גוף אחד, ונקרא אדם אחד בחבור אחד. אף כך המשכן, כל האברים הם כעין של מעלה, ומתחברים כולם כאחד. אז כתוב, והיה המשכן אחד".

פרשת "תרומה", מאמר "ואת המשכן תעשה עשר יריעות ", אותיות תרס"ד-תרס"ה

3. "אפריון עשה לו המלך שלמה מעצי הלבנון. אפריון הוא היכל התחתון, מלכות, כעין היכל העליון, בינה. והקב"ה קרא אותו גן עדן, שנטע אותו להנאתו, והשתוקקותו היא להשתעשע בו עם נשמות הצדיקים, ששם עומדות כולם ורשומות בתוכו.
אפרסמון, הוא היכל העליון המכוסה וגנוז, בינה. אפריון, הוא היכל התחתון, מלכות, שאין בו סמך עד שנסמך מן היכל העליון".

פרשת "תרומה", מאמר "אפרסמון ואפריון", אותיות כ' – כ"א

4. "ומאין אנו יודעים, כי הקב"ה רוצה בו ושם משכנו בתוכו? כשאנו רואים, שרצון האדם לרדוף ולהשתדל אחר הקב"ה בלבו נפשו וברצונו, ודאי אנו יודעים ששם שורה השכינה. אז צריכים לקנות את אדם ההוא בכסף מלא, להתחבר עמו וללמוד ממנו. ועל זה אמרו הראשונים, וקנה לך חבר, בשכר מלא צריכים לקנותו, כדי לזכות בשכינה השורה בו".

פרשת "תרומה", מאמר "ויקחו לי תרומה", אותיות ל"ט

***

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest