שיעור וירטואלי, 9.01.2011

laitman_2008-11-14_sl_70.jpg

יסודות חכמת הקבלה, 9.01.2011, בשעה 16:00

להורדה: video.gif וידאו | audio.gifאודיו

תקציר שיעור:

התיקון: באמת ובכאילו

קטגוריית האמת ניתנה לאדם כדי שינהל את עצמו ואת העולם. כדי לרכוש את הקטגוריה הזאת ולפעול לפיה, חייבים ללמוד לתפוס את הטבע בכל קשר הגומלין שלו, להיות חלקו האינטגרלי, להתעלות מעליו ולהרגיש מציאות חדשה.

מכיוון שאגו האדם הפוך לדרישות הללו, קיימות שלוש קטגוריות אחרות המחליפות את קטגוריית האמת: חמלה, צדק ושלום. בהתאם לקטגוריות הללו, החברה חייבה את החזקים ואת המוצלחים לעזור לחלשים. אולם, עזרה ללא שום תמורה לעניים ולעמים אחרים, הובילה לצמיחה של אלה שאינם רוצים לעשות כלום, הם חושבים שהעולם חייב לטפל בהם. כלומר, באמצעות הפילנתרופיות שלנו, אנחנו רק מעלים את כמות העצלנים במקום לאפשר להם ללמוד ולהרוויח בעצמם.

ניתן לחלק את החברה לשתי קבוצות: הבונים וההורסים. הבונים הם אלה המוכנים לחלוק עם הזולת את שיש להם. ההורסים, להיפך, אינם מוכנים להקריב דבר וחיים לפי עקרון "שלי-שלי, שלך-שלך".

הניגוד בין שתי הקבוצות הללו הוביל לצמיחה של ארגוני "שוחרי שלום", העוסקים כביכול בפיוס בין מערכות חברתיות-פוליטיות. למעשה, הפעילות שלהם מסתכמת בדברי סרק ובהמלצות שאינן מועילות, לא רק שאינן מועילות לאף אחד, אלא גם מגבירות את העימותים. יתרה מזו, ארגונים כאלו אינם מעוניינים לסיים עימותים, מפני שכך אף אחד לא יהיה זקוק להם. כך, התקווה שנגיע לשלום בעזרתם, היא חסרת בסיס.

גם בעזרת הבונים אי אפשר לתקן את העולם, מפני שבבסיס הנכונות שלהם לחלוק את השייך להם, נמצאת חולשה ופחדנות. כדי לפצות בדרך כלשהי על התכונות הללו הם משתמשים בנתינה, הקרבה וחמלה וכך מספקים את האגואיזם שלהם. העולם הוא השתקפות הנשמה שלנו, הוא מורגש בתוכנו, ועד שלא נתקן את התכונות האגואיסטיות שלנו, הוא ייראה לנו לא צודק ומלא בעיות ודאגות.

לכן הפעולות החיצוניות לתיקון העולם אינן משנות דבר. רק אם התכונות הרוחניות של ההשפעה יתעוררו בנו, נראה עולם אחר לחלוטין, נגלה את המימד העליון ונגיע למצב הנקרא אמת.

שיעורים קודמים:
שיעור וירטואלי, 2.01.11
שיעור וירטואלי, 19.12.10
שיעור וירטואלי, 12.11.10

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest