דף הבית / המשבר ופתרונו / שימוש יצירתי במרקסיזם

שימוש יצירתי במרקסיזם

מאמר דעה של Michael Delyagin, כלכלן: המלחמה בין שתי המגמות תקבע את העתיד:

1. השמדה על ידי האליטה העולמית הגלובלית של עמים "מיותרים", שאינם נחוצים בשביל טכנולוגיות של ייצור-על. השמדה מתוך חיסכון של מעמד הביניים אפילו במדינות המפותחות. עם זאת, השוק יהפוך לחלוקת משאבים, הדמוקרטיה תהפוך לדיקטטורת מידע, מדובר בנפילה ל"זמנים אפלים" חדשים, סידור של החברה לפני הכניסה לשווקים, סירוב תפיסת חירות הפרט כערך עליון, אובדן טכנולוגיות ופירוק המימד הטכנולוגי.

2. עיצוב של סוציאליזם טכנולוגי שמכוון לא להשגת רווח, אלא לחיים נורמליים, ולכן שומר על הציוויליזציה. היום אין לו יוצרים בעלי השפעה, בינתיים זו אוטופיה. אבל תוך הבראת המדינה הרוסית, דווקא פיתוח הטכנולוגיות ככלי לשימור ההומניות, יהפוך את המדינה הזו לצורך קיומי עבור כל האנושות.

כיום האנושות עוברת את השינוי הגדול ביותר בכל ההיסטוריה שלה. כדי להבין את המשמעות שלה ולנהל את התפתחותה, מוכרחים להבין את עצמינו מחדש. שימוש יצירתי במרקסיזם הוא המפתח לעתיד טוב יותר.

התייחסותי: באמת העולם הולך בדרך הראשונה, מנוהל על ידי האליטה שלו. אך זה אינו תואם את תוכנית הטבע, ולכן לא יוכל להתממש, אלא רק כדי להביא לעמים ייסורים זמניים. ולאחר מכן תוכר הדרך השנייה כאפשרות היחידה וההכרחית, לאו דווקא ברוסיה, אלא בכל חברה שתיקח על עצמה את חוקי הטבע, המוסברים בהשכלה האינטגרלית, שמתחילים לבוא לידי ביטוי בעולם שלנו, חוקי הערבות ההדדית, עד ל"ואהבת לרעך כמוך".

ידיעות קודמות בנושא:
החזון של מרקס
ברוכים הבאים אל הדיכאון הגלובלי
היום, מחר, מחרתיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest