דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שיטת התיקון בקו האמצעי

שיטת התיקון בקו האמצעי

מיכאל לייטמן

לפני בעל הסולם היו קיימות שתי שיטות תיקון בלימוד חכמת הקבלה: דרך השׂכל (שיטת האר"י) ודרך הלב (שיטת הבעל שם טוב). בעל הסולם לקח את שתי הגישות האלה ואיחד אותן לשיטה האמצעית, הקו השלישי, בכך יצר שיטה פשוטה, מדויקת ויעילה, המתאימה לנשמות המודרניות. בזכותה אנחנו יכולים להשיג את התיקון.

חכמת הקבלה היא כמו מדע המבוסס על שיטתו של האר"י, והעבודה הפנימית לקוחה מהבעל שם טוב. בעל הסולם כתב את הספר "תלמוד עשר הספירות" על בסיס "עץ החיים" של האר"י, ובכך התאים את השיטה עבור דורנו. אך אם ניקח את לימודו כמכלול אחד, אזי ארבע מיצירותיו: "פתיחה לחכמת הקבלה", "תלמוד עשר הספירות", "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות" ו"פתיחה לפירוש הסולם", מוקדשים ל"פיזיקה" של העולם העליון ומתבססים על שיטתו של האר"י, וכל שאר המאמרים מוקדשים לעבודתו הפנימית של האדם ומבוססים על שיטתו של הבעל שם טוב.

אור התיקון מגיע אלינו בזמן לימוד ה"פיזיקה" של העולם העליון, אך הוא מגיע רק דרך הקבוצה! אם הקבוצה אינה מאורגנת בצורה נכונה, אינה לומדת יחד ואינה רוצה להתאחד, לא ניתן למשוך את האור. הקבוצה היא אותו המגנט שמושך אליו את המאור המחזיר למוטב.

עלינו לגלות:

  1. את הרע שלנו ואת חוסר החיבור.
  2. את המצב הרצוי, המצב של הקשר הכללי. עלינו לחכות שנעבור מהמצב הראשון לשני בעזרת כוח הנקרא המאור המחזיר למוטב.

הקבוצה חייבת להבין זאת בבירור, אחרת איזה אור נוכל למשוך? כלי רוחני, רצון, צריך להיות קודם לאור. לשם כך נבראה כל הבריאה והיא מתפתחת מעולם אין סוף, כדי ליצור נחיצות לגילוי הבורא בנברא.

לא נדרש מאיתנו לגלות את הבורא, לא נדרש לגלות את האור! עלינו לגלות את הנברא! להבין, שהנברא נברא לא כדי להישאר בבחינת נקודה ולחיות כמו בהמה, הוא מיועד להפוך לאישיות, עצמאי ובעל בחירה חופשית. לכן, הרצון שלנו צריך להזמין פעולה מלמעלה ("כלי קודם לאור").

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 09.08.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
לקבל הזנה מלימוד בעל הסולם והרב"ש
כאשר הרוחניות תהיה החיים שלנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest