דף הבית / המשבר ופתרונו / שיטת "המקל והגזר" לא עובדת יותר

שיטת "המקל והגזר" לא עובדת יותר

דעה (ד.פינק, "ניו יורק טיימס" ומגזין Wall Street): המוטיבציה של שיטת המקל והגזר לא עובדת יותר. תוצאות המחקרים האחרונים של MIT ואוניברסיטת שיקגו הראו, כי שיטת "המקל והגזר" הרווחת בארגונים רבים, בעצם לא עובדת. התברר, כי הרצון לשיפור עצמי מהווה את המטרה שמניעה את האדם, ואילו התמריץ המיושן בצורת כסף, פשוט מפסיק לעבוד כאשר מציעים לעובד לפתור בעיות מסובכות, ולא ליניאריות.

אצל האנשים יותר ויותר מתגלה הרצון להתפתח ולתרום למטרה משותפת.

אנחנו מבחינים בהופעה של "מוטיבציית המטרה" – הרצון להיות בעלי מטרה משותפת, משום שזה מרומם את מצב הרוח ומפתח. אם מוטיבציית הכסף מנותקת ממוטיבציית המטרה, זה מוביל לתוצאות גרועות: מוצרים "סוג ב'", שירות גרוע, עיצובים משעממים. כאשר מוטיבציית הכסף היא מוטיבציית המפתח, או שהיא מופרדת ממוטיבציית המטרה, האנשים מתחילים לעבוד בצורה גרועה. נעשים ניסיונות למזג את שני סוגי המוטיבציות, הופעת ארגונים מסחריים- ארגוניים ללא מטרות רווח, משהו באמצע. כמו למשל, ליצור חברה תוקפנית, כדי ליצור עולם טוב יותר! כתוצאה, אנחנו מתחילים להתייחס לאנשים כמו אל בני אדם ולא כאל סוסי עבודה.

הערה: לעיתים מתרחש שינוי בלתי מורגש והדרגתי של בני האדם, של ההמון, ומשום כך הם לא מבחינים בשינויים האיכותיים שעוברים עליהם. אם במשך אלפי שנים, הרצונות בתוך בני האדם שהיוו את כל מהותם, רק גדלו, אז היום הם משתנים באופן איכותי לעבר מטרות אחרות, ולכן המשבר הוא באדם, ולא בייצור היתר, ולכן יש צורך רק בתיקון ובשינוי האדם בדומה לטבע, בהתאם לתכונת האינטגרציה המתגלה, בהתאם לחיבור.

ידיעות קודמות בנושא:
"ריסטארט" של הרצונות בשלב האגו המפותח
בעד רעיון או בעד כסף?
?מהו סוד המוטיבציה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest