דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שיטה מכאנית להמשכת האור העליון

שיטה מכאנית להמשכת האור העליון

שאלה: האם צריך לשחק בביטול עצמי רק מבחינה חיצונית או גם מבחינה פנימית?

תשובתי: אני בפנימיות משחק עם עצמי, וזה אפילו לא חשוב אם יש מסביבי אנשים או לא. העיקר הוא, שבינתיים אני מחולק לפנימי וחיצוני ורוצה ממצבי הנוכחי להשיג את האחר, בזה שמסדר את התכונות שלי, את ההיררכיה הפנימית של הכוחות, ולכן אני משחק.

אם אני משחק בזה שמבטל ומשפיל את עצמי, אז לאט לאט מהמשחק זה הופך למציאות. כל העולם שלנו והמצב שלנו הוא מכאני, וחוץ מהמשכה כזאת מכאנית של המאור המחזיר למוטב, אין לנו שום חופש פעולה אחר.

אם אני קצת מבין, מה צריכה להיות המדרגה הבאה ואיפה אני נמצא עכשיו, ומשחק את המדרגה העליונה, בשפלות, בכך שמנסה בכל מיני האמצעים להידבק ולהתחבר עם החברים, אז זה לא נורא שאין לי לזה לא רגש ולא שׂכל ולא דעת. העולם שלנו הוא מכאני, גשמי, גופני, ואם באופן כזה אני משתמש בכל האמצעים שניתנו לי, אז בזה אני מושך לעצמי את המאור המחזיר למוטב.

פועל עליי "אור מקיף". במדרגות עליונות אנחנו מתחילים להרגיש את השפעתו של "האור המקיף", שהופך להיות חלק מהמצב שלנו, מפני שהכלי שלנו מתחלק לחלק פנימי ולחלק חיצון, שבהם אנחנו פועלים. ובמצבנו הנוכחי זה קורה בינתיים בהסתרה.

כי צריך להתרחש היפוך של התכונות שלי. ואפילו אם אני מתעסק במשהו עם הכוונה ההפוכה, אבל עושה כל מה שביכולתי לעשות, זה מספיק כדי למשוך עליי את המאור. ולכן האור הזה נקרא "מקיף".

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 15.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הרגל לשפלות
מהיכן לקחת כוחות לשינויים פנימיים?

אנחנו לא משפרים את הבסיס שלנו, אלא מחליפים אותו בחדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest