דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שיחתו של הבורא עם הנברא האהוב

שיחתו של הבורא עם הנברא האהוב

כשאני מתחיל לתקן את יחסיי עם העולם כולו, עם כל שאר הנשמות, עם החברים בקבוצה ובלימודים, אני לפתע מגלה שקיימים רק אני והבורא, וחוץ מזה אין אף אחד… כלומר, כל החברים, העולם כולו, הטבע הדומם, הצומח והחי, בני האדם, הנשמות – כל אלה הם בעצם הביטוי של הבורא כלפיי. הרי הבורא אינו יכול להתגלות לי כאור ללא כלי, לא יהיה לי עם מה לתפוס אותו.

לכן, הבורא מחלק את הבריאה לשני חלקים: הנברא עצמו, נשמתו, וכל יתר הרצונות, חוץ מהנברא הזה, ששייכים לבורא. המילה "בורא" באה מהמילים "בוא וראה". כלומר, אם הנברא מתקשר לכלי החיצוני שלו כביכול, הוא מבטא בכך את היחס שלו כלפי הבורא, ובתוך הכלי הזה מתגלה הבורא. כל זה מאפשר לנברא לגלות את הכוח העליון. ואז הנברא מתחיל להבין את "שפת" הבורא, את השיחה שהבורא מנהל איתו. לפעמים נדמה לו שהכלי "החיצוני" נמצא מעליו, ולפעמים נדמה לו שהוא מתחתיו. לעיתים נדמה לו שהעולם הוא חלל ריק, שבו אין בכלל כלום. אך אם הוא מבין שהבורא מפנה עבורו את החלל הריק הזה, כדי שהוא בעצמו ימלא אותו ברצון להשפיע שלו – אז יש לנברא מקום לעבודה. בחלל הזה חסר אור האמונה, אור ההשפעה, החסדים. ואם הנברא כבר מסוגל למלא את החלל הריק הזה באור חסדים, הוא מצטרף לבורא ויכול לגלות גם את אור החכמה.

וישנם גם מצבים הפוכים: כשהבורא נותן לנברא להרגיש מלא. בהתחלה אתה מרגיש שאתה עומד לפני האור, שעדיין נמצא מחוץ לך. ההרגשה הזאת ניתנת לנו בתשע הספירות הראשונות (ט' ספירות). ואתה צריך לעשות צמצום על התענוג הזה, להעלות את הגבול הפנימי שלך, שעד אליו אתה מסוגל לקבל את האור (בנקבי עיניים), לעבוד בשלושת הקווים, על מנת למדוד בעזרת המסך שלך את המילוי שניצב לפניך, לברר עד כמה אתה יכול לקבל בכוונה על מנת להשפיע. בצורה כזאת אנחנו מתקדמים, דרך מצבים שונים, ולא תמיד במודע. אך הם מתגלים רק בתנאי שאיננו שוכחים שיש רק אור אחד וכלי אחד, שמחולק עבורנו לחלקים רבים, שעלינו לחבר אותם בהדרגה לעצמנו עם הכוונה על מנת להשפיע.

בדרך הזאת יהיה עלינו לעבור שני שלבים. הראשון הוא דרגת הבינה (חפץ חסד), שבה האדם עדיין אינו מסוגל להתקשר באמת לאחרים, אלא רק לומד להתנגד לאגואיזם שלו, לעלות מעל הרצונות שלו, מעל "היצר הרע" שמתגלה לו, ורוכש את הכלים של ג"ע. ולאחר מכן הוא מתחיל לעבוד ב"שיתוף מידת הדין ברחמים", כשהוא מתחיל להשתמש גם ברצונות לקבל שלו, בכוונה על מנת להשפיע.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 15.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ה"לגו" הרב-מימדי של הבריאה
לעמוד מול הבורא ולהיות כמו הבורא
לשמוע את הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest