דף הבית / שיחה עם הבורא

שיחה עם הבורא

שאלה: דיבור משקף את מצבו של המוח ומתרגם את המחשבות למילים וצלילים. במחקרים אחרונים נקבע: כדי שיהיו לך יחסים הדדיים טובים, חשוב מאוד לשים לב לדיבור. "…קיים קשר ישיר בין המוח לדיבור. עם המוח בריא, הדיבור ראוי. מוח בריא הוא תמיד חיובי. כאשר יש לנו מוח כזה, אנחנו לא מדברים על חסרונות של אחרים, לא מעבירים ביקורת, לא מביעים טענות. לא מתלוננים על הגורל. טון הדיבור הוא רגוע ורצוי. כמובן, שכל אחד מתקשר עם איש שיחה כזה". מה דעתך כמקובל, על הקשר בין המוח לדיבור, מה הן מילים ואותיות, מה זו התבטאות?

תשובתי: הדיבור זהו מנגנון מורכב מאוד המבטא מחשבות ורגשות, אותם אנחנו לומדים ורוכשים במשך שנים בחיים, אבל זה מנגנון שמתחיל להתפתח עוד במצב העוּבָּרי של האדם. ולד שטרם נולד שומע ומבין את הדיבור של אימו, לכן תינוק מתחיל להבין את השיחות של מבוגרים בשלב מוקדם מאוד, כבר כעבור כמה שבועות. לאופן שבו ההורים מדברים איתו יש חשיבות גדולה, וכן להתנהגות האֵם בזמן ההיריון, כי היא מתקשרת איתו פנימית והעובר קולט הכול. כל ההתרשמויות האלה משפיעות על הדיבור שלו.

למעשה, השפה היא מתנת א-לוהים לאדם, בעזרתה הוא מתקשר עם הבורא. כמו שאימא מדברת עם ולד שעדיין לא נולד, או עם תינוק, כך גם עלינו לתאר לעצמנו שאנו משוחחים עם הבורא ואם רק נרצה, אנו יכולים להחליף דברים עם הבורא, זו שפה שנקראת "שפת קודש". בעזרתה אדם "קטן" (הוא יכול להיות מבוגר בגיל, כי מנקודת מבטה של ההתפתחות הפנימית ייתכן שהוא עדיין קטן) מתְקָשר עם הבורא ויכול לתקשר איתו. אם לא במילים, אז בחיוך, בתנועות, בדחפים פנימיים וכולי. כלומר שפה, זה צופן. יתרה מכך, עברית זו שפה מיוחדת שנוצרה בצורה של כתב ודיבור, בכל המשמעויות הפנימיות, מתוך כוחות שבאמצעותם הבורא והנברא משוחחים ביניהם. לכן אין במה להחליף את העברית, היא היסוד לכל השפות.

שאלה: כלומר, העברית למעשה חיה בכל אחד?

תשובתי: לחלוטין! מפני שהאותיות מורכבות משני כוחות, אנכי ואופקי. כתוצאה מכך יש לאותיות צורות מרובעות, מפני שאין שום דבר פרט לשני כוחות אנכי ואופקי, מלמעלה למטה, מלמטה למעלה, או מימין לשמאל ומשמאל לימין. שני הכיוונים האלה כוללים בתוכם את כל כוחות הטבע, מפני שאופקיות זו תכונת ההשפעה ואנכיות זו תכונת הקבלה.

שאלה: ומה זאת נקודה?

תשובתי: נקודה זו התחלה גם של קו אנכי וגם של קו אופקי, או הצטלבות שלהם. מהמצב הזה נובעת התקשורת של האדם עם הבורא או אפילו בין בני האדם. לאנשים נדמה שהם מתקשרים ביניהם ישירות, אבל הם מתקשרים ביניהם דרך הבורא.

הערה: אתה מצהיר רק הצהרות מהפכניות, כמו העברית קיימת בתוכו של כל אדם…

תגובתי: העברית היא יסוד של התכנית הפנימית של האדם, כמו שהיסוד של כל תוכנית מחשב, הוא אפס  ואחד בלבד. אותו הדבר גם כאן.

הערה: הצהרה נוספת: אנחנו מתקשרים דרך הבורא.

תגובתי: אך ורק! הוא קושר בינינו, ולא אף אחד אחר! אחרת לא היינו מקושרים. כולנו אגואיסטים מוחלטים, וככאלה אין לנו יכולת למגע בינינו, הבורא ממלא את כל החלל והמרחב שבינינו. כלומר השפה שלנו, זה הבורא.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 23.1.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest