דף הבית / קבלה ומדע / טבע / שיחה בכנס המטפלים הארצי 2010

שיחה בכנס המטפלים הארצי 2010

laitman_2009-05-28_0041_70.jpg

היום כולם מדברים על אלטרנטיבה: באנרגיה, מזון, מחפשים כוכב אחר לחיות עליו, חינוך אחר וכולי, מאחר וכל יום אנחנו נוכחים לדעת שהגישה האגואיסטית שלנו אל העולם ואל החברה מיצתה את עצמה והראתה את הכישלון והכליה השלמה שלה.

בניגוד לאגואיזם האינדיבידואלי, בחברה הצורכת אנחנו מגלים שהעולם הוא גלובאלי, מחובר הדדית, ואיננו רגילים אליו ולא יודעים כיצד להתקדם הלאה. העולם מגלה את התלות הכללית המשותפת ומאלץ אותנו להיות קשורים הדדית ובטוב, ולכן האגואיזם שהורגלנו אליו, נתפס על ידינו יותר ויותר כאויב שלנו.

אך כל החיפושים אחר היציאה מהאגואיזם, מביאים אותנו לשיטות שמקטינות אותו, וזה אומר חזרה לדרגות התפתחות קודמות. כל השיטות מציעות דיכוי או הקטנת האגואיזם. אך האגואיזם של האדם גדל בהתמדה והדיכוי שלו מנוגד לטבע, לכן לא נוכל להקטינו. גישה כזאת היא מנוגדת לטבע ולכן לא מובן כיצד "האלטרנטיביסטים" בכלל קיבלו אותו.

וכאן מופיעה חכמת הקבלה, שהיא האלטרנטיבה האמיתית לכל העולם האגואיסטי שלנו. דווקא עם גילוי האגואיזם כסיבה לכל הרע שבעולם, מתגלה חכמת הקבלה ומציעה את עצמה כשיטה לתיקון האגואיזם ובניית העולם החדש. חכמת קבלה היא באמת החלופה, מאחר ומציעה עולם אלטרואיסטי במקום עולם אגואיסטי. כי הרי בעולם החדש שמתגלה, עולם גלובאלי ואינטגראלי, אנחנו בהכרח חייבים לקיים חוקים של קשר בין בני האדם ואיזון האדם עם הטבע, אנחנו חייבים להפוך להיות מחוברים בינינו לחלוטין במערכת של "ואהבת לרעך כמוך"!

חכמת הקבלה חוקרת את מערכת הבריאה השלמה ומסבירה, שעל ידי תיקון עצמנו, אנחנו נבריא וגם נבריא את כל הטבע: דומם, צומח וחי, נפטור את כולם מבעיות ומחלות, מאחר וכל הייסורים והמחלות, זה הרגשת חוסר האיזון שלנו בכל הטבע.

מאחר והטבע שלנו זה אגואיזם מוחלט, אז אין לנו בחירה חופשית, ואנחנו מצייתים בכל להנהגת הטבע. רק בדבר אחד האדם יכול להפוך להיות חופשי, להתעלות מעל להנהגה כפייתית אגואיסטית. וזה אפשרי על ידי עיצוב הסביבה. לכן באגואיזם שלנו, דעת הסביבה חשובה יותר מהדעה האישית.

לכן חכמת הקבלה מציעה לנו ליצור חברה, שבה אנחנו נחייב כל אחד "לשׂחק בהשפעה ואהבה". בזה שמבינים שזהו משחק, אך באופן כזה אנחנו מזמינים בכל אחד מחויבות לגלות את עצמו באותו האופן כלפי חוץ. המאמצים האלה יזמינו את הכוח הנסתר של הטבע שמחזיק את כל החלקים שלו בשיווי משקל, ככוח המחייה של האורגניזם, והכוח הזה ישנה בנו כוונות אגואיסטיות להשפעה ואהבה.

כך האדם משיג קשר מלא עם כל חלקי הטבע: עצמו, החברה, כל הטבע והכוח העליון שלו. למצב הזה הטבע דוחף אותנו על ידי כפייה ולחץ, ואנחנו יכולים להשיג אותו בהכרה ובקלות.

ידיעות קודמות בנושא:
האיזון נקבע מלמעלה
האמצעי האחרון
במה תלוי עתיד העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest