דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שיהיו פחות מעגלי ענישה

שיהיו פחות מעגלי ענישה

laitman_2010-11-19_8052.jpg

שאלה: האם חשוב להבין מה בדיוק הבורא רוצה ממני, או שחשוב פשוט להמשיך בכל הכוח?

תשובתי: הבורא רוצה ממך רק דבר אחד – שלא תעזוב אותו.

בעולם אין אף מחשבה, רצון או פעולה, שלא מובילים לגילוי הבורא – או בצורה ישירה או בצורה עקיפה, מפותלת. חוץ מזה, אין יותר שום דבר.

היינו מגלים אותו בצורה ישירה, אולם למעשה זה בלתי אפשרי כך לעשות. ומפני שאיננו מסוגלים להגיע מנקודה "A" לנקודה "B" בדרך הישירה והקצרה ביותר, אז מופיעות הרבה נסיבות צדדיות שמכוונות אותנו ומחייבות ללכת.

הנסיבות האלה יכולות לבלבל את האדם בכל מיני צורות, בכך שמעמידות לפניו מכשולים ומחייבות להסתובב סביבן הרבה שנים, עד שהוא יעשה צעד אחד קדימה. על אף שהיה נדמה, שהוא היה יכול לעבור בקו ישר ולא להתבלבל.

אבל בכל מה שמתרחש בעולם ובכל ההיסטוריה של האנושות, אין שום דבר חוץ מפעולות לגילוי הבורא. אחרת, בשביל מה שיתרחשו כל האירועים האלה, אם הכול בא מתוך המעמד של אור וכלי, וה"רשימות" שמתגלות? הכול מכוון רק כדי לברר ולתקן אותם.

או שאנחנו עושים ישירות את העבודה עליהם, או שהטבע, מתוך מהשבירה, יאלץ אותנו להגיע לאותה התוצאה בדרך של ייסורים. אבל אז זה ייקח זמן רב, כי הקליפות מותחות אותו כמו גומי, בזה שהופכות כל נקודה לתקופה ארוכה, ובאופן כזה זה מחליש ומבלבל אותנו. כמו שנאמר: "אשר עשה האלוקים את האדם ישר, והמה בקשו חשבונות רבים." (קהלת ז, כט).

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 05.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תחת שליטת ההסתרה
מה זאת אומרת "ללכת בדרך השם"
עשה אלוקים את האדם ישר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest