דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שחרור מכבלי הזמן

שחרור מכבלי הזמן

שאלה: איך לנצל בצורה נכונה את הזמן: עבר, הווה ועתיד? האם כדאי לנו "לתפוס" את הרגע הנוכחי כדי לחיות כאן ועכשיו?

תשובתי: אם היינו מרגישים רק את הרגע הנוכחי, ולא את העבר, ההווה והעתיד, אז או שהיינו מתעלים מעל הזמן, או שהיינו מתים. אחד מהשניים.

המתים חופשיים מהרגשת הזמן ולא מרגישים את השינויים שלו, אבל זה לא אותו החופש שאותו האדם מחפש. בעלי החיים והצמחים מרגישים במידת מה את העבר, ההווה והעתיד, ואפילו באבן הדוממת נרשם העבר על מה שקורה איתה.

אף שהתחושה הזאת אינה מוכרת לנו, אבל האבן מרגישה השפעה חיצונית על עצמה, וככל הנראה תופסת באופן כלשהו את העבר, ההווה והעתיד בהתאם להתנגדות שלה להשפעה החיצונית.

לכן, להרגיש רק אחד משלושת הזמנים, מסמל, לאבד את תחושת החיים. אבל לא זה מה שמעניין, אלא לעלות מעל להרגשת העבר, ההווה והעתיד ולקחת שליטה עליהם, כלומר לנהל ולשלוט בתהליכים שעוברים איתי. צריך לברר, איך אני יכול לנהל ולשלוט על העבר, ההווה והעתיד בצורה של ההשפעות עליי ממקור חיצוני.

אם אני מתאחד עם המקור הזה, לומד אותו, אז אני מתחיל לשלוט על שלושת הזמנים והופך לאדון של הזמן, לאדון של כל החיים שלי. אני יכול לנוע בחופשיות מעבר להווה, לעתיד, וחזרה מהעתיד להווה ולעבר. אני יכול לעלות לגמרי מעליהם ולא להיות תלוי בהם יותר בכלל.

אני אשנה בעצמי את הזמן, ולא שהזמן ישנה אותי. וכל זה תלוי בכך, איך אני אוכל להתגבר על הרצון לקבל שלי, אותו האיבר שעל ידו אני מרגיש את השינוי של הזמן. אם אני מתעלה מעל לרצון האגואיסטי שלי והופך להיות חופשי לגמרי ממנו, אז אני מפסיק להרגיש את העבר, ההווה והעתיד כחיים שלי.

נשאלת השאלה, עם מה אני מקשר את עצמי? אני צריך לדעת את כל ציר הזמן של התפתחות הרצון שלי: כיצד הוא נוצר, כיצד השתנה ואיזו צורה הוא צריך להשיג. כדי לגלות את כל זה, אני חייב לעלות למדרגה אחרת שנקראת "תוכנית הבריאה".

לכל חפץ בעולם יש את העבר, ההווה והעתיד שלו, כלומר סיבה ומסובב. אני תמיד צריך לפנות אל הסיבה ואז אוכל בקלות לחקור ולראות את כל המסובב. אם הסיבה ידועה לי באופן מדויק, אז אפילו שאיני רואה עדיין את התוצאה, אני כבר אדע מה יתרחש. בסיבה כבר טמונה הצורה העתידית של כל התוצאות שלה.

באופן כזה אני מגיע לשאלה החשובה ביותר של חיי: "איפה המקור שלה? מאיפה הגעתי? מה זה אדם? על ידי מי נבראתי? איזה כוח מנהל אותי ולאיזו מטרה הוא מוביל?".

אם הייתי יכול לענות על כל השאלות האלה, אז הייתי יכול לנהל ולשלוט בחיים שלי ולהשתחרר מכבלי הזמן.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 353, 17.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
בעל הבית של הזמן
מה זה זמן?
האם תמונה אובייקטיבית של המציאות ניתנת להשגה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest