דף הבית / יחסים / שחיקה בחוסן העם היהודי

שחיקה בחוסן העם היהודי

שאלה: מחקר של המכון למדיניות העם היהודי מתריע מפני שחיקה רב-ממדית בחוסנו של העם היהודי בשנה החולפת, אחת הסיבות לכך היא התרחקות של הדור הצעיר מהזהות היהודית ומישראל. איך אפשר לשנות את המגמה הזו?

תשובתי: בלתי אפשרי. ואל לנו לחשוב שאנחנו יכולים לעשות משהו. אפשר לבנות עוד הרבה ארגונים בישראל ובחו"ל שפועלים כדי לחבר יהודים, אלה ארגונים שהוקמו כדי לאסוף כסף ובתוכם יש עימותים רבים. אני חוזר ואומר, יהודים הם אלה שמדברים על איחוד, עם ישראל זה מי שמשתוקק לחיבור, להיות כאיש אחד בלב אחד, באהבת ישראל, בחיבור, ולא מי שנמצא במפלגה, בכל מפלגה מדברים על איחוד, על חיבור, כי זה נשמע פוליטיקלי קורקט ויפה לכולם, זה לא יעזור לנו. אנחנו צריכים לדבר רק על חיבור בין כולם למעלה מכל ההבדלים. וכל ההבדלים צריכים פשוט להיעלם. אנחנו לא צריכים להתחשב בשום דבר חוץ מזה שאנחנו רוצים להיות אחים. כמו אימא שיש לה מיליון ילדים ומתייחסת לכולם באהבה, כך עלינו להתנהג.

שאלה: אותו מכון מחקר טוען גם כי היעדר לכידות בחברה בתוך ישראל וביחסים בין מדינת ישראל ליהודים שמחוץ לה, הוא האתגר החשוב ביותר על סדר היום של העם היהודי. האם אתה מסכים שזו הבעיה העיקרית של העם היהודי?

תשובתי: כן. הבעיה היחידה שלנו, עם ישראל, שאנחנו לא מבינים שעלינו להיות בחיבור בינינו למעלה מכל המפלגות, הזרמים והדעות. אם נתחבר למעלה מכל זה, קודם כל בתוך העם עצמו, נגיע לשלום בכל העולם, נגיע לתיקון העולם. עם ישראל צריך להבין שזה בידיו. אף אחד לא יכול להבין את העיקרון הזה או להסכים לו, ואף אחד לא מסוגל לממש זאת בצורה נכונה מלבד עם ישראל. זו הבעיה שלנו.

שאלה: מה אמורה להיות נקודת החיבור בין ישראל ליהודי הגולה?

תשובתי: רק המגמה להיות מחוברים בינינו. לתת מקום לאותו חיבור, להיות מחוברים כך גם לכל האנושות, אבל ללא שום הבדל, לא מפלגתיות ולא אידיאולוגיות, יש רק אידאולוגיה אחת – להיות אחד. זה נקרא להיות "עם ה'".

 

מתוך ישיבת כתבים, 14.9.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest