דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שורשי האנטישמיות הנצחיים עד גמר התיקון, פרק ב'

שורשי האנטישמיות הנצחיים עד גמר התיקון, פרק ב'

קבוצת אברהם שיצאה מבבל, הפכה במשך השנים לעם, אף שבעצם היא לא עם. כל יתר העמים נוסדו כתוצאה מתהליך היסטורי, מפני שהם חיו על אותה הקרקע וכך התחתנו ביניהם. אבל, קבוצת אברהם התקיימה רק על בסיס עיקרון אידיאולוגי.

דרך אגב, בהמשך התחברו אליהם המון אנשים יוצאי עמים אחרים, שהפכו למקובלים וחכמים גדולים בעם ישראל. הם הצטרפו לעם היהודי ולמדו את השיטה שמאפשרת להבין את הטבע ואת עצמנו, להגיע להרמוניה עם הטבע ולהשתוות הצורה עימו.

ובכל זאת, השנאה כלפי עם ישראל מצד העמים האחרים גדלה, ככל שהוא בלט יותר ויותר לעומת כל האנושות. זאת לא הייתה ייחודיות של עם מסוים: רומאים או יוונים, אלא זה נבע מתוך הטבע של הרצון לקבל שאינו יכול לסבול רצון להשפיע. כי ההשפעה הפוכה מהקבלה, אלה הם שני כוחות מנוגדים.

הרצון ליהנות, כלומר, האגו של העמים האחרים שונא את הרצון להשפיע, את הכוח הנוסף שישנו בעם ישראל. השנאה הזאת טמונה ביסוד הטבע, לכן, בלתי אפשרי למנוע או למגר אותה. אפשר רק להשתיק אותה לזמן מה, אבל לא מעבר לזה.

לכן, ככל שהאנושות גדלה והתפתחה, השנאה הזאת פרחה יותר ויותר, למרות שעם ישראל חי בצניעות רבה, בעוד שכל העולם רדף אחרי הצלחה חומרית: בנו בתים גדולים, ארמונות, התעשרו, התחלקו לאדונים ועניים.

העושר והציוויליזציה התפתחו – רומא, יוון העתיקה והמזרח התיכון כולו היו בפריחתם. והיהודים חיו מאוד בפשטות, כי העיקר בשבילם היה להיות מקושרים ביניהם. לא היה להם דחף לבנות לכל אחד ארמון או לכבוש עבדים.

המשנה והתלמוד מעידים על כך שהם חיו לפי חוקים "מוזרים" ביותר שלא היו קיימים אצל אף אומה אחרת באותם הזמנים. הם חיו לפי חוקים של עזרה הדדית שהיו קושרים את כולם ביחד. זה היה בשבילם העיקר.

הגישה הזאת וההבדלים החיצוניים היו מנקרי עיניים ומנוגדים לחלוטין מהמנהגים של העמים האחרים. אבל העיקר הוא, שהשנאה הזאת מושרשת בטבע, לכן היא שרדה עד היום.

מעניין, שעל פי סקרים חברתיים, המדינה עם רמת האנטישמיות הגבוהה ביותר היא דרום קוריאה, אף שהיא כל כך מרוחקת מישראל, ולפי דעתי האנשים שם מעולם לא ראו אף יהודי. המדינה הזאת בכלל לא קשורה לישראל. האנשים בעצמם אינם מבינים מדוע, אבל מרגישים סלידה פנימית שנובעת מתוך מעמקי הטבע.

צריכים לברר את הסיבה הפנימית לאנטישמיות, במקום לשים לב לסיבות החיצוניות. האנטישמיות לובשת צורות שונות של האשמות כלפי היהודים שמתעשרים על חשבון האחרים, אבל אלו הן רק סיבות חיצוניות. אולם למעשה, הסיבה טמונה עמוק בפנים, מעבר לכסף ולפוליטיקה.

קיים כוח ניסתר שהתגלה לעם היהודי ולא ליתר העמים. לכן, אומות העולם מאשימות את היהודים בכך שהם מנצלים אחרים, למרות שבמציאות היהודים נותנים לעולם יותר מכל יתר העמים. מספיק לראות כמה חתני פרס נובל ישנם בקרב היהודים, רופאים מפורסמים, כוכבי הוליווד.

כל זה מפני שקיימים ביהודים שני כוחות הטבע, גם קבלה, האגו, וגם השפעה, אלטרואיזם. היהודים יכולים לייצר, לבנות דברים, שאחרים אינם מסוגלים לעשות, כי קיים ביסודם רק כוח אגואיסטי אחד.

לכן, ללא ספק, היהודים תמיד היו, הנם ויהיו המוצלחים ביותר מכל העמים האחרים.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 458, 25.11.2014

ידיעות קודמות בנושא:
שורש האנטישמיות אינו מתיישן עם השנים, חלק א'
כמו קרום על העיניים
אנטישמיות, כדרישה לתשומת לב ואהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest