דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שורשי האנטישמיות הנצחיים עד גמר התיקון, חלק א'

שורשי האנטישמיות הנצחיים עד גמר התיקון, חלק א'

שאלה: בזמן האחרון, נושא האנטישמיות הפך לנושא חם מאוד. אנחנו שומעים על הביטויים שלה בכל רחבי העולם. מה היא הסיבה לאנטישמיות, ומה לעשות כדי שהיא תיעלם?

תשובה: אנטישמיות, היא שנאה טבעית כלפי העם היהודי, שהחלה עוד בתקופת אברהם. היא מוסברת בכך, שאברהם הלך בדרך אחרת והחליט לרכוש את הטבע ההפוך לטבעו של העולם כולו. הוא בחר בטבע של אהבה וחיבור, ואילו שאר העולם הלך יחד עם האגו שלו בדרך של תחרות הדדית.

השנאה הטבעית כלפי החיבור טמונה בתוך האגו, בעוד שקבוצת אברהם תמיד הייתה מוכנה לקבל את כל מי שרצה להצטרף אליה. במשך הזמן שתי הקבוצות הללו התפתחו בבבל העתיקה. בסופו של דבר, קבוצת נמרוד התפזרה בכל כדור הארץ, והיום היא כוללת שבעה מיליארד אנשים.

וקבוצת אברהם במהלך התפתחותה הפכה לעם ישראל. הקבוצה הזאת הייתה הרבה יותר קטנה משאר האנושות, אך כללה אנשים שהצליחו להתגבר על האגו שלהם ולהתחבר.

למשך זמן מה הם אכן התקיימו במצב איחוד שכזה, אך האגו כל הזמן גדל. האגו, הרצון ליהנות, הוא כל החומר של הבריאה. צריך כל הזמן להוסיף על פני הרצון האגואיסטי הזה את כוח האהבה, החיבור, וזה כבר תלוי באנשים עצמם ובעבודתם. עבודה כזאת נקראת "עבודה רוחנית", "עבודת ה'".

כוח האגו דוחף אותנו להתנתק, ואנחנו צריכים להלביש עליו את כוח האהבה והאיחוד. על זה עבדה קבוצת אברהם. הם לא הסתפקו בכך שהאגו שלהם כל הזמן גדל ואִפשר להם להיות חזקים יותר, לכבוש יותר, להצליח במדע, בטכנולוגיות חדשות, בחיים הרגילים, לנצח במלחמות.

עד היום, מדינות שלמות וגם כל אדם פרטי, משחקים עם האגו שלהם, כולם, בלי יוצא מהכלל, גם גדולים וגם קטנים. אבל קבוצת אברהם קיבלה מאברהם הנחיה אחרת לגמרי, הוא לימד אותם איך העולם מסודר והם התחילו להרגיש אותו.

אם אנחנו הולכים רק עם כוח האגו בלבד, אז את כל החיים שלנו אנו רואים רק דרך האגו. אנחנו בנויים כך שתופסים את המציאות באמצעות האגו שלנו. המציאות הזאת היא "חד-צדדית" כי מאחורי כל החושים שלנו קיים רק כוח אגואיסטי. משום זה העולם נראה לנו ולכל השאר כמו שהוא עכשיו.

אבל אם אנחנו נתגבר על כוח האגו הזה ונשתלט עליו בעזרת הכוח האלטרואיסטי שנקבל מהחיבור עם האחרים, אז נתחיל להלביש על העולם האגואיסטי הזה צורה שונה, אלטרואיסטית. ואז נגלה שיש בעולם הזה כוח חדש, נוסף, שלא הכרנו קודם, כוח השפעה ואהבה.

במידה שאנחנו מפתחים בנו את הכוח הזה, אנחנו גם מתחילים לראות את נוכחותו סביבנו. הכוח הזה נקרא "בורא". הוא זה שיצר ומחזיק את כל הבריאה ולא נותן להתפזר לכל מיני צדדים, הוא זה ששומר עליה כמשהו שלם ואחיד תחת השליטה של חוק אחד שבתוכו אנו נמצאים. זהו כוח הבורא, כוח היצירה והבריאה.

כלומר, אותם האנשים שהלכו בעקבות אברהם, הבינו והרגישו את המציאות בצורה אחרת. הם ראו שהמציאות היא מושלמת ופועלים בה שני כוחות: חיובי ושלילי (פלוס ומינוס), אלטרואיזם ואגו. לכן הם נהיו יותר חכמים, הצליחו להבין יותר ולהגיע להישגים והצלחות יותר גדולות בהשוואה לשאר העמים.

הם תפסו את המציאות השלמה והשיגו אותה. הם גילו כוחות נוספים שהעמים האחרים לא הבחינו בהם. בתוך האנשים האלה חלה התפתחות נוספת. חוץ מהשכל והמדע, שעוזרים לנצל את האגו שלנו במידה רבה יותר, הם השיגו חכמה ושיטה שאפשרו להם לעבוד מעל האגו שלהם, בצורתו ההפוכה, בהשפעה.

עם ישראל היה יותר גמיש משאר העמים ולכן היה יותר מוצלח. לכן העבריים היו מאוד מפותחים וכתבו את התורה. מאוחר יותר בימי הביניים, פילוסופים גרמנים, צרפתים ואיטלקים כתבו, שכל המדע נבע מהיהודים.

שאלה: כיצד זה קשור לאנטישמיות של היום?

תשובה: לאומות העולם ישנה הרגשה שהיהודים מחזיקים בגישה מיוחדת לטבע, לחיינו. שהם רואים, מבינים, מרגישים בתוך הטבע כוחות ותופעות נוספים ובזכותם יכולים להצליח יותר מהאחרים.

יותר מזה, על ידי ההצלחות שלהם, היהודים כאילו גונבים משאר העמים את ההישגים שאליהם הם היו אמורים להגיע. הכול הולך ליהודים, מפני שהם מסוגלים לדעת יותר על החיים בזכות הערמומיות שלהם, ועם שני הכוחות שיש בבעלותם במקום כוח אחד, הם רואים רחוק יותר ומבינים את מה שמתרחש בצורה רחבה יותר.

באופן כזה, היהודים משיגים ניצחון על החיים, ובסופו של דבר, על כל שאר העמים. כל העמים מסתכלים על המצב הזה מנקודת מבט תחרותית, כלומר מצד האגו, ולכן זה נראה להם כל כך שחור.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 458, 25.11.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כמו קרום על העיניים
תבצע את תפקידך
אנטישמיות, כדרישה לתשומת לב ואהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest