דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שורשי האנטישמיות הנצחיים עד גמר התיקון, פרק ג'

שורשי האנטישמיות הנצחיים עד גמר התיקון, פרק ג'

שאלה: כיצד העובדה, שיש ליהודים שני כוחות, קבלה והשפעה, מקנה לנו גמישות ושכל מיוחדים שאינם אופייניים לאחרים?

תשובתי: נניח, שיש לך רק עין אחת שבעזרתה אתה יכול לראות את הכול, אבל בצורה שטחית ולא היקפית. זאת התמונה שהייתה נוצרת כאשר אתה עוצם עין אחת, אילו המוח לא היה משלים אותה לצורה שאתה רגיל אליה.

וליהודי יש כאילו שתי עיניים, שני כוחות, שבעזרתם הוא רואה לעומק הדברים. הוא רואה כיצד לסדר את שני כוחות הטבע שיעבדו בצורה הדדית נכונה וכיצד לנצל כוח אחד על חשבון הכוח השני לטובת הקידום. הוא מבין מראש מה יכולה להיות תוצאת התוכנית.

בתוך היהודים טמון פוטנציאל עצום לעומת עמים אחרים, אבל אנחנו לא יודעים להשתמש בו. כי אחרי שהעם היהודי הגיע לארץ ישראל מבבל העתיקה לפני שלושת אלפי וחמש מאות שנה, הוא הגיע לאהבה ולחיבור בתוך העם וכמעט מיד התחלנו להתדרדר, לרדת מדרגת הדאגה והחיבור ההדדי.

זה נקרא "חורבן בית המקדש". כל הקדושה, ההשפעה ההדדית שאנחנו השגנו, התחילה להתמוסס בהדרגה. עד שאחרי אלף שנה, במקום אהבת אחים, התגלתה בינינו שנאת חינם. זה נקרא "חורבן".

ואז אנחנו נכנסנו למצב שנקרא "גלות", מכיוון שאין בינינו יותר כוח החיבור, אלא רק הכוח האגואיסטי. בכל זאת, הוא מחזיק אותנו ביחד, אבל רק בגלל הפחד שלנו מפני העולם, מפני אומות העולם המוכנים להתנפל עלינו ולהשמיד אותנו.

מגרשים אותנו ממדינה אחת למדינה אחרת, כי אנחנו עם, שאף אחד אינו מתחשב בו. בהתחלה מקבלים מאיתנו את כל מה שאפשר, ואחר כך מגרשים. וכל זה מפני שנפלנו מאהבת אחים לשנאת חינם.

כלומר, עכשיו פועל בתוכנו רק כוח אחד, אגואיסטי, כמו בכל העולם. ואף על פי כן, נשאר בנו הפוטנציאל לחזור למצב שהיו ברשותנו שני הכוחות, לעלות על פני האגו ולפרוס מעליו "כיפת האהבה".

אף שאנחנו נמצאים בגלות ואין ברשותנו באמת את הכוח השני, אלא הוא קיים רק בפוטנציאל, בכל זאת פועלת עלינו הארה מסוימת, מפני שלפני הרבה דורות אנחנו היינו ברוחניות. נשאר משהו מאותה ההארה ומההארה שתחזור לפעול עלינו בקרוב כשנחזור להשפעה. וזאת הסיבה שאנחנו יותר מצליחים מיתר העמים.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 458, 25.11.2014

ידיעות קודמות בנושא:
שורש האנטישמיות אינו מתיישן עם השנים, פרק ב'
שורש האנטישמיות אינו מתיישן עם השנים, חלק א'
חשבון שלא שולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest