שוויון זה מתנה מלמעלה

בתרגיל "העשיריות" (חיבור של עשרה חברים) יכולים להיות שלושה מצבים: פעם אחת אני למטה מכולם, בפעם אחרת אני עליון, משפיע, ובפעם השלישית כולנו שווים. השוויון הוא תוצאה משני המצבים הראשונים, זהו "הקו האמצעי".

אנחנו לא מסוגלים לסבול שוויון ולמדוד אותו. הוא בכלל לא נמצא אצלנו. אנחנו מבינים מה זה אומר להיות למעלה או למטה מהאחרים, אבל איפה שמתחיל השוויון, אנחנו מאבדים את ההרגשה. אפילו טיל לא יכול לכוון את עצמו היישר אל המטרה, הוא כל הזמן חייב להרגיש סטייה. וכך זה בכל דבר, אנחנו חייבים להרגיש את הסטייה.

לכן האיזון ניתן מלמעלה כ"קו אמצעי" ומגיע יחד עם גילוי הבורא. ה"כלי" וה"אור", "הקו האמצעי" והבורא, מגיעים יחד כסימן לכך שנתת יגיעה מספקת והשגת מספיק דיוק במדידות השונות, שמאפשרות עכשיו להרגיש את "הקו האמצעי" ואת הבורא במידה מסוימת. למשל, אתה מדדת 10 קילוגרם של "כלי" ו- 10 קילוגרם של "אור", וויתרו לך על כך שב- 10 קילוגרם אלה יש סטייה של 10 גרם.

בפעם הבאה אתה תשיג את "הקו האמצעי" באותם 10 קילוגרם, ואז תעריך אותו ב- 100 קילוגרם, והדיוק כבר לא יהיה ב- 10 גרם, אלא בגרם אחד. כך כל פעם, אתה מעריך יותר ויותר את הדבקות שלך עם הבורא, ועל ידי זה מרחיב את ה"כלי" שלך. והדיוק הופך ליותר ויותר גדול, כלומר "הקו האמצעי" הופך ליותר ויותר דק ולכן יותר ויותר איכותי ועוצמתי.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות" 06.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
עשירייה שלמה
ההַכְווָנָה בקבוצה
עלינו למצוא את היציאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest