דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שוויון בקבוצה זה צורך קיומי

שוויון בקבוצה זה צורך קיומי

רק בתנאי של איחוד בקבוצה אנחנו נוכל להצליח בכל דבר שבדרך שלנו. אם האיחוד הזה לא נמצא, אז הכוחות שלנו הם מזעריים. זה יהיה סתם כוח גשמי, וגם אם אנחנו נצליח במשהו, אז זה יהיה רק למרעית העין, ובסופו של דבר לא נצליח. אנחנו יכולים להשיג הישגים גשמיים גדולים מאוד, אבל במובן הרוחני זה לא יהיה שווה שום דבר.

הקבוצה חייבת לעמוד על המשמר של האיחוד, החיבור והשוויון שלה, כעל צורך חיוני והכרחי! וכלפי אנשים חיצוניים, אנחנו צריכים להתנהג כמו כולם ולהשתמש בכל האמצעים, כמו בתי משפט, עורכי דין, פרסומות, כפי שזה נהוג בעולם. אבל כלפי פנים, בין החברים כל היחסים שלנו צריכים להיות בנויים בצורת "עיגולים". ואחד לגמרי לא מפריע לשני: בפנים "עיגולים", מבחוץ זה "קו".

אתה יכול להיות מקובל גדול, אבל מבחוץ אתה חייב להיות "קו", כלומר להתנהג כמו כולם. אם מישהו מנסה לשקר לך, אז גם אתה צריך לשקר. אם מישהו מנסה לגנוב ממך, אז גם אתה צריך להגיב בהתאם. זה לא אומר, שצריך ללכת לגנוב, אבל לא צריך להיות נאיבי כפי שאנשים בדרך כלל רוצים לראות מקובל. אם כולם מסביב מתנהגים בצורה כזאת, אז למה המקובל צריך להתנהג בצורה אחרת? לאנשים נדמה, שהוא כביכול נקרא צדיק דווקא במקרה שמאפשר לכולם לשבת לו על הראש. אבל ודאי שהוא לא צריך להיות כזה נאיבי.

זה נוגע להתנהגות חיצונית בעולם החיצון, אבל בפנים בתוך הקבוצה צריך לשמור על ה"עיגולים" בצורה קפדנית ביותר. ערבות הדדית מחייבת לשוויון. אבל השוויון הזה צריך להיות סגולי, יחסי: כלומר מכל אחד נדרש בהתאם ליכולת שלו, בהתאם ליחס שלו, לפי יכולת הביטול שלו. שוויון מסמל, שכל אחד תורם ומשקיע בזה כמה שמסוגל, אבל לפחות הוא עובד על זה.

בקבוצה לא צריכים להיות אנשים שמסובבים את החברה לפי רצונם. ויכול להיות שהם צודקים במאה אחוז ויודעים לנהל הכול, אבל לא יהיה מזה שום רווח רוחני. וללא זה לא תהיה לנו שום הצלחה. אנחנו יכולים להגיע להישגים גשמיים גדולים, אבל אם לא יהיה מרכיב רוחני כזה, אז בסופו של דבר כל זה יתפוצץ כמו בועת סבון וכלום לא ייצא מזה.

מתוך שיעור על איגרת ח' של רב"ש, 10.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לבנות בתוכך סירה עבור החברים
שונים מלידה, שווים במטרה
מהו שוויון?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest