דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / "עשיריות" / שוב על העבודה בעשיריות, לנשים ולא רק…

שוב על העבודה בעשיריות, לנשים ולא רק…

מתוך שיעור מס' 6, כנס קרסנויארסק

שאלה: אני נמצאת נכון לעכשיו ב"עשירייה" וירטואלית, שכוללת נשים מאזורים שונים עם הפרשי שעות גדולים. מה עלינו לעשות?

תשובתי: האישה פטורה מכל העיסוקים שהזמן גרמן! היא יכולה ללמוד בשקט בצורה עצמאית בלי שום קשר לנשים אחרות. וכאשר יש לה זמן פנוי היא יכולה להיות איתנו בקשר, דרך האתר שלנו "סביבה טובה", דרך צ'אט, Skype, וכולי.

שאלה: אני שמעתי שכולם צריכים להיות בערבות הדדית פנימית כולל הנשים, במשך שש דקות מדי שעה, כל אחת אחראית על הזמן שלה. האם יש בזה היגיון?

תשובתי: אני לא יודע על מה מדובר, אני לא אמרתי דבר כזה. אסור לעשות זאת גם לגברים וגם לנשים. כי אתם תהיו כל הזמן במתח ובסופו של דבר תזניחו את הכול. התהליך הזה צריך לעבור בצורה הרבה יותר חלקה ומתקבלת על הדעת בחיים שלנו. תארו לעצמכם שנהג רכבת עוצר אותה לשש דקות ועוסק בעבודה רוחנית. זאת הגזמה.

כל אחת מכן צריכה ללמוד בזמן שנוח לה. ברור שזה טוב לעבוד לפי השעון, אבל תבינו שאתם תהיו במתח במשך כל השעה. זה בזבוז עצבים. ובשביל מה? בסופו של דבר זה יביא להתמוטטות עצבים, ובמקום לקבל רושם טוב מהעבודה הרוחנית אתם תרגישו את נטל המחויבויות ותהיו כל הזמן בחרדה. אסור לעשות זאת!

שאלה: אני שמעתי שנשים כמו הגברים צריכות לקרוא בתוך ה"עשירייה" שלהן את מאמרי הרב"ש אחרי השיעור או בכל זמן אחר.

תשובתי: תתאספו פעם בשבוע, כאשר כולן בחופש, בלי להפריע לאף אחד (למשפחה, וכולי) ותקראו משהו. באווירה ביתית, תכינו קפה, תשבו ברוגע ליד המחשב ויחד עם כולם תקראו מאמר. זה תענוג וזה טוב.

שאלה: האם כדאי להתחבר ל"עשיריות" לפי אזורי זמן זהים?

תשובתי: אם אתן מתחברות אחת עם השנייה רק בסופי שבוע וזה נוח לכן, אז תיקחו אפילו עשרה אזורי זמן, ואם אתן לא יכולות, אז לא צריך.

העבודה הרוחנית צריכה להיות רגועה! היא צריכה להיות שיטתית ונוחה עד כמה שאפשר! הדבר היחיד שלא נוח הוא היציאה מהאגו. כל היתר נעשה בלי מאמץ. אפשר להיות בקשר עם כולם ולשכב רגוע על הספה, כי אנחנו עוסקים בעבודה רוחנית. לכן אין טעם לאנשים מאזורים שונים עם זמנים שונים להתקשר על חשבון שעות העבודה והשינה שלהם. קשר כזה לא יכול להאריך ימים, כי בסופו של דבר האדם יישבר. אין לזה שום קשר לעבודה ב"עשיריות".

מספיק ל"עשיריות" להיפגש שלוש פעמים בשבוע ל- 15 דקות. אצלנו ב"בני ברוך", ה"עשיריות" נפגשות לעשר דקות אחרי כל שיעור בוקר וזה הכול. אם באזור שלכם ישנה אפשרות להיפגש לעשר דקות בערב ולברר משהו, גם אם זה דרך קשר וירטואלי, אז זה טוב וזה מספיק. אלה הם החיים של ה"עשירייה".

שאלה: אבל אנחנו לא נפגשים פיזית, אלא אנחנו מתקשרים כל ערב, קוראים מאמר ומממשים את הזמן של שש דקות. כל אחד נמצא בעבודה או סתם מתרכז במחשבה על ה"עשירייה" וזה לא מפריע לעבודה שלו. האם כדאי להפסיק את התרגילים האלה ולעשות את מה שאתה אמרת עכשיו?

תשובתי: אני לא יכול להמליץ לאדם לחשוב בזמן העבודה על משהו זר. אני לא יודע במה הוא עוסק. אולי זה מסובך, מסוכן ומנוגד לחוק. אתם מקבלים את כל מה שאני אומר בצורה פנאטית, לא הגיונית.

אין הוראה שאדם צריך לסבול מהעבודה הרוחנית שהוא עסוק בה. אסור! מטרת הבריאה היא להנות, להיטיב, רק להשפיע.

מתוך כנס קרסנויארסק, שיעור מס' 6, 16.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הכול יצליח אצל הנשים!
גברים, תתמכו בנשים!
התפקיד של קבוצות הנשים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest