דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שהחמור יעבוד לטובת האדם

שהחמור יעבוד לטובת האדם

הניסיונות להישאר באמונה מעל הדעת הן ההכנה לקראת המחסום. האדם צריך לרצות את המצב הזה, על אף שבינתיים אינו מסוגל לכך. לפעמים נותנים לנו להרגיש מהי "אמונה מעל הדעת". כשהאדם מתקרב למחסום, הוא כבר רוצה להימצא בתוך "אמונה מעל הדעת", לפחות לגעת בזה מעט ולא ליפול לתוך הנקודה האחת של שנאה-אגואיזם או אהבה-השפעה. הפחד הזה צריך לשכון בנו. אם אני מסתכל רק מתוך נקודה אחת, אני סתם בהמה (דרגת חי), ואם אני רוצה להיות אדם שרוכב "מעל החמור" (מעל הרצון האגואיסטי שלי), עליי לחבר בתוכי בו זמנית שתי נקודות הפוכות.

הנקודה הראשונה היא הביקורת וחוסר ההסכמה שלי עם האחרים. השנייה היא ה"אני" שלי, שאינו מסכים עם הביקורת שלי כלפי האחרים. מדובר כאן כמובן על העבודה הפנימית לחיבור בתוך הקבוצה. כשאני מבקר את "החבר", את תכונותיו שאינן שייכות לעבודה, על אף שהביקורת נכונה, אני רוצה לגלות שבינינו נמצא הבורא, שמשחק עכשיו את תפקיד פרעה, הוא זה שהופך את האהבה שלי לשנאה ואת האחדות והחיבור להתנגדות, לביקורת ולחוסר הסכמה. הוא משחק כך כדי שמעל ה"פרעה" ארצה להתקשר עם החבר אף על פי שהלב שלי דוחה, שונא ואינו רוצה להתחבר איתו. יש לי אלף טענות כלפיו, אך יחד עם זאת, אני בונה איתו יחסי אהבה, הסכמה, איחוד גמור ורוצה בתוך החבר לראות את הבורא.

אינני בורח מייד לנקודה הגבוהה שבה הכול טוב, אלא כל הזמן שומר על שתי הנקודות המנוגדות האלו וביניהן מתקדם. כאן כבר יש לי את תחילת הכלי הרוחני, מלכות וכתר, שתי נקודות מנוגדות שביניהן אני נמצא ושומר על תנאי הצמצום ביניהן. עם הזמן המרחק ביניהן גדל ונוצר נפח רוחני כלשהו. העבודה הזאת מתבצעת בפועל בתוך הקבוצה, אפשר לבצע אותה רק ביחס לחברים.

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 13.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מה זה אמונה למטה מהדעת
לעלות בעזרת פרעה
מה זה בידך, מטה או נחש?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest