דף הבית / אקטואליה / שגרירי התפוצות בישראל

שגרירי התפוצות בישראל

שאלה: פרויקט חדש של הסוכנות היהודית, "שגרירי התפוצות בישראל", מאפשר לצעירים בארצות הברית להגיע לשנת שירות בישראל. התוכנית מפגישה ישראלים עם יהודים מכל העולם, מתוך אמונה כי החיבור עימם תורם לחוסן הלאומי. בשיחות עם משתתפי הפרויקט, אמרו בני נוער ישראלים שהם היו מופתעים לדעת שיש יהודים גם מחוץ לישראל, ולא היה להם מושג לגבי היקף האנטישמיות בעולם. מה דעתך על הפרויקט?

תשובתי: לא נראה לי שיש מה לעשות עם פרויקט כזה. אי אפשר להסתמך על העבר שלנו, זה לא עוזר. לגבי העתיד, יכול להיות שכן. העתיד זה לא שיש חלקת אדמה ליד הים התיכון וזה המקום שלנו, העתיד זה העתיד הרוחני, שלא חשוב באיזה מקום אתה חי, יש בינינו קשר ועלינו להרחיב את הקשר הרוחני שבינינו. על כך ודאי שכדאי לעבוד. זה לא שייך למדינה, לטיולים בישראל או לסיור במחנות ריכוז. נראה שעלינו לעשות זאת אחרת כדי שהקשר יהיה חי.

שאלה: איך אפשר היה לעשות את זה אחרת?

תשובתי: על ידי הסברה שאנחנו יכולים וצריכים לעשות לכל יהודי העולם וגם לא רק ליהודים. עלינו להסביר לכולם מהי "ארץ ישראל" האמיתית ומיהו "יהודי" אמיתי. מדינת ישראל היא רוחנית, הקשר הוא רוחני, לא סתם קשר בין בני אדם ולא קשר לקרקע. צריכה להיות כאן מהפכה רוחנית. 

שאלה: מה חשוב שנוער ישראלי ידע על יהודים בחו"ל?

תשובתי: רק דבר אחד, שכולנו יכולים להיות קשורים יחד בכוח השפעה הדדית, והוא מגן על כולנו ועל כל העולם, על כל כדור הארץ, על כל האנושות.

שאלה: מה הצעד הראשון שהיית מציע כדי לקרב את הנוער הישראלי לנוער בתפוצות?

תשובתי: קודם כל להתחיל ללמוד שלפי הטבע הדומם, הצומח והחי, חיבור זה יסוד החיים. ובהמשך, איך אנחנו מגיעים לחיבור בדרגה עליונה יותר מהדומם, הצומח והחי. איך אנחנו נכללים זה מזה במצב שבו אנחנו נמצאים בגופים חיים, שונים, זרים, אבל מתחברים כך שהקשר בינינו ייראה קשר אמיתי, טבעי, נצחי, ולהבין שזה לא בכוחנו. לכן כל התוכניות שנמציא לא יוכלו להתבצע, עלינו למצוא שיטה חדשה לחיבור בינינו.

מתוך ישיבת כתבים, 10.2.2022

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest