דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / שבועות: חג של אור בתוהו ובוהו ישראלי

שבועות: חג של אור בתוהו ובוהו ישראלי

שאלה: מתקרב חג השבועות, חג מתן תורה. אבל האווירה בחברה הישראלית היא בכלל לא חגיגית…

… האחים שלנו בדרום חוששים שבקרוב לא יהיה להם מה לאכול, דימונה מבעבעת, בירושלים מתרחשות התנגשויות בין יהודים וערבים ואת כל זה מכסה שחיתות גדולה מאוד בכל רחבי הארץ. כל יום שערוריות חדשות במשטרה, בפרקליטות, בעולם התחתון. וכשאני חושב על חג מתן תורה, מופיעה בי השאלה: "אולי אנחנו לא צריכים את כל התורה הזו? אם היינו מצליחים להגשים בחיים רק מצווה אחת "לא תגנוב" אז החיים כבר היו הופכים לטובים יותר…". איך את תופס את החג הזה בכל התוהו ובוהו הישראלי?

תשובתי: אנחנו לא תואמים לחג הזה, אין לנו קשר לתורה. ולמרות שמתישהו קיבלנו את התורה, איבדנו אותה בדרך. התורה היא כוח שמשנה ומתקן את הטבע של האדם. אנחנו כולנו אגואיסטים, כמו שנאמר: "בראתי יצר הרע". הבורא מודיע שהוא ברא רק את היצר הרע, את האגו, שום דבר חוץ מזה. וכמשקל נגד האגו, הוא נותן את התורה. הבורא כביכול אומר לנו: "אם אתם רוצים להיפטר מלשון הרע, גניבות, גזל, כל הבעיות, כל הרע שאתם מסבים זה לזה, זה אפשרי! אבל אל תחשבו שאתם תוכלו לעשות זאת בעצמכם. לא תעזור לכם, לא ממשלה חדשה, אף אחד ושום דבר, רק התורה! אבל איזו תורה? המאור המחזיר למוטב".

שאלה: יוצא שקודם כל אנחנו צריכים לרצות להיפטר מהיצר הרע שטורף אותנו? והיום בחברה הישראלית יש כזה רצון…

תשובתי: אנחנו מתקרבים למצב הזה. כך בזמנו יצאנו ממצרים, הרגשנו שאנחנו לא יכולים יותר לסבול את המצב הזה שנקרא "מצרים", שהוא קורע אותנו לגזרים, מחדיר בינינו את הרע, את האגו שלנו, ואנחנו לא מסוגלים לסבול זה את זה, אז ברחנו ממנו.

שאלה: לאחר יציאת מצרים קיבלנו את עשרת הדיברות, כולל גם "לא תגנוב"?

תשובתי: אנחנו קיבלנו את כל עשרת הדיברות מפני שרצינו אותם. הוצב לנו תנאי: "אתם רוצים לערוב זה לזה? רוצים להפוך להיות כאיש אחד בלב אחד? רוצים להיות יהודים ("יהודי", מהמילה "איחוד"), כלומר לחיות באיחוד זה עם זה? אז בבקשה, תקבלו את התורה! אם לא, אז תמשיכו כך הלאה, וכאן יהיה מקום קבורתכם".

שאלה: למה אלוהים אומר לאדם: "לא תגנוב", אם הוא ברא אותו בטבע שרוצה לגנוב?

תשובתי: כדי שבמשקל נגד לטבע האגואיסטי שלך, שבו אתה קיים, תבין שכל הגניבות, כל הבעיות, כל הרע שאתה גורם לאחרים והם לך, נובעים מהטבע הזה ואתם כבר לא מסוגלים להמשיך בצורה כזאת. כי המדינה הזאת לא יכולה להתקיים זמן רב במצב כזה. אנחנו רואים שמסביב נוצרות בעיות שאין לנו ברירה ושאי אפשר להמשיך כך הלאה. פעם זה לא היה מתגלה במידה כזאת. אז אנשים חשבו שבכוחנו לתקן משהו, ואם לא הימניים, אז השמאלנים, אם לא השמאלנים, אז הימניים או מפלגות המרכז יוכלו לעשות משהו. כל אדם שהיה מגיע לשלטון חשב שיוכל לשנות משהו. אבל אנחנו רואים, שלאדם עצמו אין כוח לשנות את עצמו. זה אפשרי רק בתנאי שהוא לוקח את התורה כאמצעי של תיקון.

שאלה: מהי התורה הזאת שיכולה לשנות את האדם?

תשובתי: רק אם אנחנו רוצים להתחבר, אם אנחנו מבינים שכל התיקון שלנו הוא באיחוד בינינו לפי העקרונות של "להיות כאיש אחד בלב אחד", "אל תעשה לחברך, מה ששנוא עליך", "ואהבת לרעך כמוך", "כל ישראל אחים", אם אנחנו רוצים שזה יתממש בינינו, אז ישנו כוח מיוחד שניסתר בטבע, שנקרא "האור העליון או התורה".

שאלה: היכן מסתתר הכוח הזה? באיזה מקום?

תשובתי: אין שום מקום. אתה פשוט לא מרגיש אותו. אבל אתה יכול להפיק את הכוח הזה, להשתמש בו בתנאי שאתה מתחיל להתחבר עם אחרים, רוצה להתאחד איתם. לכן התנאי לקבלת התורה, הוא להתאחד ולהיות כאיש אחד בלב אחד, להשתדל להפוך להיות כאלה, לרצות להיות ערבים זה לזה. כשכולנו רוצים להיפטר מאותו הרע שבו אנחנו קיימים.

כולנו יחד, מנציגי בית המשפט העליון ועד לאנשים הפשוטים ביותר, כולנו חייבים לתקן את עצמנו. ואין לנו שום אפשרות לעשות זאת, חוץ מאשר לקבל את אותו המאור המחזיר למוטב, בעזרת תורת אמת, חכמת הקבלה. החכמה הזאת הייתה נסתרת עד לזמן האחרון, מפני שחיכתה עד שנגיע למצב של אפיסת כוחות מלאה. ועכשיו היא מתגלה ומסבירה לנו איך אנחנו יכולים להשתמש בתורה האמיתית, שהמאור שלה מחזיר למוטב, בחכמת האור.

אם אנחנו מתחילים בצורה נכונה להתחבר בינינו, בקבוצות של עשרה אנשים (כפי שמשה פעם חילק את העם לעשרות, מאות ואלפים) ולערוך סדנאות מיוחדות, ללמוד איך להתאחד יחד, שכל אחד מבטל את עצמו בפני האחרים, רוצה להתכלל באחרים, להרגיש שהוא בכל ליבו יחד עם האחרים, אז יוצא שאנחנו עוזבים את האגו שלנו, את ה"אני" שלנו מחוץ למעגל, ואילו לתוך מרכז המעגל אנחנו מכניסים את הרצון שלנו לאיחוד. ופתאום במרכז המעגל אנחנו מתחילים להרגיש כוח מיוחד שמגיע לנו מהטבע. זהו כוח ריאלי, אפשר למדוד ולהרגיש אותו. אתה מגלה אותו כמו את כל כוחות הטבע. הכוח הזה נקרא "תורה" והוא מתחיל לתקן את היצר הרע שלך, את כוח הדחייה, השנאה, את הכוח שמחייב אותך לגנוב, לשקר ולגרום רע לאחרים.

שאלה: יוצא שהתורה זה כוח?

תשובתי: כן. המאור המחזיר למוטב הטמון בה, זה נקרא תורה. וחמישה חומשי התורה הם ספרים שמתוארים בהם אותם החוקים הללו. חכמת הקבלה מסבירה איך אנחנו יכולים להשתמש בתורה כך שהאור הזה "ייצא החוצה", יתגלה ויחבר אותנו בינינו. אז נשיג אהבה ואחדות בינינו לפי העקרונות של "ואהבת לרעך כמוך" ו"כל ישראל אחים". עכשיו אין לנו את זה, לא בין החילונים, לא בין הדתיים, אין אהבה אצל אף אחד. אבל אנחנו צריכים לרצות לרכוש אותה, לשם כך אנחנו מקבלים מלמעלה את גילוי הרע. ותראה באיזו צורה אנחנו מגלים אותו: אין אף אחד שיכול להיות "מחוסן" ממנו, הרע מתגלה בכל מקום, בכל רחבי המדינה, בין כל סוגי האנשים!

אבל אם נהיה מודעים לרע הזה ונרצה להתאחד, אז מתוך המאמצים שלנו יתגלה בינינו כוח שיתחיל לחבר אותנו. נרגיש שאנחנו נמצאים בשדה מיוחד, שבו עובדים יחד בדבקות עם הכוח הזה שמתגלה בינינו. אנחנו מתחילים להרגיש אותו כעליון, וזה נקרא גילוי הבורא לנבראיו בעולם הזה. אנחנו מתחילים לגלות אותו, להרגיש אותו, בהתאם לשינויים הפנימיים שלנו. דווקא זה מה שאנחנו צריכים לעשות. לכן בחכמת הקבלה כתוב שאנחנו נמצאים בדור מיוחד שעתיד לגלות את הכוח העליון. ולכן אנחנו צריכים להסתכל על החיים שלנו בצורה אחרת: לא לראות את הכול כרע, אלא להבין שזה טוב אם מתגלה בנו הרע, כי הוא מוביל אותנו לגילוי הבורא, הכוח העליון, האור, ומעלה אותנו לדרגת קיום אחרת, למדרגה הבאה של ההתפתחות האנושית.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 17.5.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest