דף הבית / אקטואליה / שבדיה מנסה לשלב פנסיונרים ומהגרים

שבדיה מנסה לשלב פנסיונרים ומהגרים

שאלה: בשבדיה עורכים כל הזמן ניסויים. לאחרונה החליטו ליישב פנסיונרים יחד עם מהגרים. הוגי הפרויקט סבורים שזה יפטור בני אדם מבוגרים מהרגשת הבדידות, ויחד עם זה יעזור למהגרים להשתלב במדינה ובתרבות החדשה. כיצד נראית לך התוכנית הזאת?

תשובתי: תוכנית טובה להשמדה הדדית של אלה ושל אלה.

שאלה: כלומר, אתה סבור שלא ניתן לשלב ביניהם?

תשובתי: בלתי אפשרי לשלב ביניהם. אפילו אנשים קרובים מאוד עם דת זהה, עקרונות חיים זהים, תרבות שנובעת מאותו עָם, שמבינים זה את זה ללא מילים, גם לא יכולים לחיות בשלום זה עם זה. ואילו כאן מנסים לעשות משהו מנוגד לחלוטין, מכוכב אחר. הם יחיו ביחד?! למה?

שאלה: האם אתה סבור, שהפנסיונרים האלה ירגישו עוד יותר בודדים, והמהגרים יהיו עוד יותר מרוחקים?

תשובתי: הפנסיונרים יסבלו! גם אלה וגם אלה יהפכו לחיות אחוזות טירוף. בטבע קיים חוק של השתוות צורה. התקרבות הדדית מבוססת על הידמוּת. כלומר מתקרבים במידת ההידמוּת ולהיפך מתרחקים לפי מידת השונות. זה מה שקיים במרחב פשוט וחופשי. אם תתחיל לקרב בין כאלה שאינם דומים, אז יופיעו ביניהם "גלי הלם", העדר איזון, עד לפיצוץ ממש. אז בשביל מה לעשות זאת? אותם אנשים שעושים זאת כלל לא מבינים עם מה יש להם עסק. אי אפשר יהיה לטשטש את ההלם על ידי כסף ולא על ידי וויסקי.

שאלה: האם לדעתך פסיכולוגיה לא תעבוד כאן?

תשובתי: לא, זו עבודה לכמה דורות, עד שהם יהפכו להיות דומים זה לזה. כלומר הם יגרמו לפיצול של החברה ולתוצאות נוראיות. מי ירשה זאת לעצמו?! האם הייתי שולח את הקרובים שלי לחיות בכאלה תנאים?! ליד מהגרים?! המהגרים גם הם לא אשמים בשום דבר. יש להם עקרונות משלהם, יחס משלהם לחיים, הבנה אחרת. יש להם מנטליות אחרת. הם לא מבינים את האירופאים הצפוניים. במקרה הטוב הם יוצאי דרום אירופה, או אפריקה, או אסיה.

זה נורא! מי ממציא את זה?! זה לחלוטין חוסר הבנה וידיעה של חוקי הטבע.

הערה: עכשיו מובן לי שהמטרה לא תושג.

תגובתי: לא רק שלא תושג. הם יגיעו למצבים שמשטרה תצטרך לפטרל בכל מקום שם.

שאלה: בשבדיה יש בעיה של בני אדם בודדים, במיוחד פנסיונרים. מה היית עושה, כדי קצת להמתיק להם את המצב, כדי שלא יהיו בודדים אילו עמדו לרשותך כל האפשרויות?

תשובתי: ששבדים יעסקו בשבדים. זה הכול! צריך לקחת או את הדור הצעיר, או את המובטלים להכשיר ולהעסיק אותם כעובדים סוציאליים.

שאלה: ומה לעשות עם המהגרים? גם זו בעיה בשבדיה. כיצד לשלב אותם בחברה?

תשובתי: צריך להכניס אותם למסגרות לימוד רציניות מאוד, מהבוקר ועד הערב, במשך כל היממה. לימודים לילדים, לצעירים, למבוגרים. לשם כך דרושה כמות עצומה של אנשים.

הערה: כלומר הבעיה לא תתמוסס מעצמה…

תגובתי: לא, אם היא תתמוסס, אז ייווצרו בעיות חדשות של כנופיות, סמים, כל מה שמופיע במצבים כאלה. הכול קשור רק להעדר גישה נכונה.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 13.01.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest